ÈϘÂËÓ¯˘˙ מתיק המערכת 201 ב – 1943 . 4 . 18 נשארנו כ – 20,000 איש בגטו וארשה . הגרמנים תפסו אותי ב – 25 באפריל . כל יהודי שתפסו באותו יום לקחו לאומשלגפלאץ . זה היה מקום שמשם לא חוזרים . קיבלנו מכות רצח . הבקשה היחידה הייתה קצת מים, במקום מים קיבלנו מכות . למחרת הכניסו אותנו לקרונות והדרך הייתה — לטרבלינקה . הנסיעה לטרבלינקה נמשכה יומיים . הצעקות מכל קרון הגיעו לשמים : קצת מים ! מחצית האנשים שהיו בקרונות מתו מחנק ומחוסר אוויר . היו אנשים שהיה להם ציאנקלי, לקחו אותו ונרדמו כמו יונה . הגענו לטרבלינקה . מי שעוד היה יכול לרדת בכוחות עצמו מהקרון — ירד . השאר כבר לא היו בני אדם . זה קרה פעם אחת ויחידה בטרבלינקה שעשו סלקציה והוציאו 300 איש לעבודה . אז קיבלנו מים לשתיה . אתי בקרון היה הדוד שלי עם אשתו . שם הדוד יצחק פרלמוטר, אח של אמי . שם הדודה מינצה מהבית זלמנוביץ' . אחרי זמן מה העובדים היהודים שניקו את הקרונות אמרו לנו שאין כבר אף אחד בחיים מהטרנספורט הזה . אותנו — 300 איש — הכניסו לקרונות והביאו למיידאנק . למחרת שלחו אותנו לבודזין, מבודזין נשלחתי למיילץ, לפלוסנבירג, ללייטמריץ, למאוטהאוזן ו...
אל הספר