40 | הא . נשים בלב החינוך : ניהול ופיתוח הון אנושי בארגון החינוכי אז קודם כול, האחריות על ההון האנושי הוא בלעדי עליי, אני אחראית על פיתוחו על קידומו ועל הכשרתו ועל פינוקו ועל כך ש [ המורים ] יראו שמעריכים אותם ורואים אותם . בגדול, אני עובדת בפיתוח הון אנושי . זה תפקיד המנהל . אני מאמינה שזה תפקיד המנהל להשקיע בהון האנושי ולפתח את ההון האנושי, לדאוג לכך שבאמת יהיה מה שצריך . אני צריכה להביא השתלמויות, אני צריכה להביא הרצאות, אני צריכה להביא פינוקים, להוציא לימי כיף, אני צריכה להוות דלת פתוחה עבור הצוות שלי, לשבת לשיחות אישיות, אני צריכה להיות קשובה אליהם, להרגיש את הצרכים שלהם, לתת להם אוטונומיה ( מנהלת בית ספר שש-שנתי במחוז מרכז ) . לצד זאת, המודל מדגיש את האפשרות של אחריות משותפת – עם הצוות הניהולי, או עם הצוות החינוכי שאינו נושא בתפקידי ניהול . כך, האחריות לפיתוח ההון האנושי מוטלת לא רק על כתפי המנהל, אלא מתחלקת בין דרגי הנהלה שונים ובין חברי הצוות החינוכי . שיתוף המורים בתכנון ובקבלת החלטות מחזק את תחושת האוטונומיה שלהם, מעלה את המוטיבציה ומקדם מחויבות ארגונית . תפיסה זו מרחיבה את ת...
אל הספר