ליצור את סיפור חייך ׀ 117 מתייחסים לאירוע מסוים, אנו בעצם מפלחים אותו למספר תובנות מכילות ומעשירות . שלב 1 — הבנה השלב הראשון של כתיבה / יצירה של חוויה ופרק חדש לתוך סיפור החיים, הוא לא צלילה לעומק, אלא בעיקר תהליך תיעודי של מה שקרה לנו . כך, אנו חיים מחדש את התמונות, הריחות, הצבעים, עוצמת האורות, המילים, וכל מה שהתרחש במהלך האירוע . יש לנו יתרון בכך שאנו כמו צופים מחדש באירוע דרך מעוף הציפור ויודעים איך הוא יסתיים, לכן איננו חשים כבר לחץ או פחד, ואפילו שמים לב לפרטים נוספים שלא השגחנו בהם במהלך האירוע עצמו . אנו מקבלים תמונה שלמה ומלאה של כל אשר התרחש . שלב 2 — הכלה במהלך תהליך ההכלה, אנו מעריכים מחדש את תחושותינו בכל הנוגע לאירוע, משחזרים מחדש איך הרגשנו במהלכו ( פחד, התרגשות, אושר, שביעות רצון, אכזבה, תסכול וכיו"ב ) , ובכך אנו מוסיפים גוונים וטעמים אל התיאור שיצרנו בשלב מספר 1 . הפעולות הללו בעצם מוסיפות לתיאור את הפרספקטיבה שלנו ומעבדות את הרגשות שלנו . איך הייתם מתייחסים לאירוע לאחר שחוויתם את סופו ותוצאותיו ? מה דעתכם על התוצאות, ועל האופן שבו הרגשתם במהלכו ? כולנו צורחים במהלך ...
אל הספר