קראו בכותר - דימוקראטיה וחינוך : מבוא לפילוסופיה של החינוך
C1

דימוקראטיה וחינוך ... 0

פרק ראשון החינוך כצורך־חיים ... 3

2. חינוך ומסירה ... 5

3. מקומו של חינוך פורמאלי ... 7

סיכום ... 10

פרק שני החינוך כפונקציה חברתית ... 11

2. הסביבה החברתית ... 12

3. המצע החברתי כגורם מחנך ... 16

4. בית־הספר כסביבה מיוחדת ... 18

סיכום ... 20

פרק שלישי חינוך ככוח מכוון ... 22

2. אופני הכיוון החברתי ... 24

3. חיקוי ופסיכולוגיה של החברה ... 30

4. כמה מסקנות מעשיות לגבי חינוך ... 32

סיכום ... 35

פרק רביעי חינוך בחינת גידול ... 36

2. הרגלים כביטויים של גידול ... 40

3. התולדות החינוכיות של מושג ההתפתחות ... 42

סיכום ... 45

פרק חמישי הכנה, גילוי ומשמעת פורמאלית ... 46

2. חינוך בחינת גילוי ... 48

3. החינוך בחינת אימון של כוחות־הנפש ... 51

סיכום ... 57

פרק שישי חינוך שמרני וחינוך מתקדם ... 58

2. חינוך בחינת תחזורת וצפייה־לאחור ... 60

3. חינוך בחינת שיקום ... 63

סיכום ... 66

פרק שביעי המושג הדימוקראטי בחינוך ... 67

2. האידיאל הדימוקראטי ... 71

3. פילוסופיית־החינוך האפלטונית ... 72

4. האידיאל ה'אינדיבידואליסטי' של המאה השמונה־עשרה ... 75

5. החינוך מבחינה לאומית וחברתית ... 76

סיכום ... 81

פרק שמיני מטרות בחינוך ... 82

2. קני־מידה של מטרות טובות ... 85

3. שימושה של מטרה בחינוך ... 87

סיכום ... 90

פרק תשיעי התפתחות טבעית ויעילות חברתית - מטרות החינוך ... 91

2. יעילות חברתית כמטרה ... 97

3. תרבות כמטרה ... 99

סיכום ... 100

פרק עשירי עניין ומשמעת ... 102

2. חשיבותו של רעיון־העניין בחינוך ... 106

3. כמה צדדים חברתיים של הבעיה ... 110

סיכום ... 112

פרק אחד־עשר ניסיון וחשיבה ... 114

2. מקומו של העיון בניסיון ... 118

סיכום ... 123

פרק שנים־עשר מקומה של חשיבה בחינוך ... 125

סיכום ... 134

פרק שלושה־עשר טיבה של מיתודה ... 135

2. מיתודה כללית ומיתודה פרטית ... 139

3. תכונותיה של מיתודה פרטית ... 142

סיכום ... 147

פרק ארבעה־עשר טיבו של חומר־הלימודים ... 148

2. התפתחותו של חומר־הלימוד אצל הלומד ... 151

3. מדע או דעת ראציונאלית ... 154

4. חומר־הלימוד מבחינה חברתית ... 156

סיכום ... 157

פרק חמישה־עשר משחק ועבודה בתכנית־הלימודים ... 159

2. העיסוקים המצויים ושימושם ... 160

3. מלאכה ומשחק ... 165

סיכום ... 168

פרק שישה־עשר חשיבותן של ההיסטוריה והגיאוגראפיה ... 169

2. אופיין המשלים של ההיסטוריה והגיאוגראפיה ... 171

3. ההיסטוריה וחיי־החברה בהווה ... 174

סיכום ... 177

פרק שבעה־עשר המדע בתכנית־הלימודים ... 179

2. המדע והקדמה החברתית ... 182

3. נאטוראליזם והומאניזם בחינוך ... 186

סיכום ... 188

פרק שמונה־עשר ערכים חינוכיים ... 189

2. קציבת־ערכם של לימודים ... 194

3. הפרדתם וארגונם של ערכים ... 198

סיכום ... 202

פרק תשעה־עשר עבודה ובטלה ... 204

2. המצב בהווה ... 207

סיכום ... 212

פרק עשרים לימודים עיוניים ומעשיים ... 213

2. התורה החדשה של הניסיון והדעת ... 216

3. ניסיון בחינת עריכת־ניסויים ... 220

סיכום ... 223

פרק עשרים ואחד מקצועות־הטבע ומקצועות־החברה נאטוראליזם והומאניזם ... 225

2. ההתעניינות המדעית המודרנית בטבע ... 228

3. הבעיה החינוכית כיום ... 231

סיכום ... 234

פרק עשרים ושניים היחיד והעולם ... 236

2. השכל האינדיבידואלי כאמצעי לריאורגאניזאציה ... 238

3. מקבילות חינוכיות ... 243

סיכום ... 246

פרק עשרים ושלושה ההכשרה המקצועית בחינוך ... 248

2. מקומן של מטרות מקצועיות בחינוך ... 249

3. הזדמנויות וסכנות שבהווה ... 252

סיכום ... 258

פרק עשרים וארבעה הפילוסופיה של החינוך ... 260

2. טבעה של פילוסופיה ... 262

סיכום ... 268

פרק עשרים וחמישה תורות־ההכרה ... 269

2. אסכולה של מיתודה ... 274

סיכום ... 277

פרק עשרים ושישה תורות־המוסר ... 279

2. הניגוד של חובה ועניין ... 282

3. שכל ואופי ... 285

4. החברתי והמוסרי ... 287

סיכום ... 289

מפתח השמות והעניינים ... 291

אנא המתן/י... הספר בטעינה