C1
דימוקראטיה וחינוך ... 0
פרק ראשון החינוך כצורך־חיים ... 3
2. חינוך ומסירה ... 5
3. מקומו של חינוך פורמאלי ... 7
סיכום ... 10
פרק שני החינוך כפונקציה חברתית ... 11
2. הסביבה החברתית ... 12
3. המצע החברתי כגורם מחנך ... 16
4. בית־הספר כסביבה מיוחדת ... 18
סיכום ... 20
פרק שלישי חינוך ככוח מכוון ... 22
2. אופני הכיוון החברתי ... 24
3. חיקוי ופסיכולוגיה של החברה ... 30
4. כמה מסקנות מעשיות לגבי חינוך ... 32
סיכום ... 35
פרק רביעי חינוך בחינת גידול ... 36
2. הרגלים כביטויים של גידול ... 40
3. התולדות החינוכיות של מושג ההתפתחות ... 42
סיכום ... 45
פרק חמישי הכנה, גילוי ומשמעת פורמאלית ... 46
2. חינוך בחינת גילוי ... 48
3. החינוך בחינת אימון של כוחות־הנפש ... 51
סיכום ... 57
פרק שישי חינוך שמרני וחינוך מתקדם ... 58
2. חינוך בחינת תחזורת וצפייה־לאחור ... 60
3. חינוך בחינת שיקום ... 63
סיכום ... 66
פרק שביעי המושג הדימוקראטי בחינוך ... 67
2. האידיאל הדימוקראטי ... 71
3. פילוסופיית־החינוך האפלטונית ... 72
4. האידיאל ה'אינדיבידואליסטי' של המאה השמונה־עשרה ... 75
5. החינוך מבחינה לאומית וחברתית ... 76
סיכום ... 81
פרק שמיני מטרות בחינוך ... 82
2. קני־מידה של מטרות טובות ... 85
3. שימושה של מטרה בחינוך ... 87
סיכום ... 90
פרק תשיעי התפתחות טבעית ויעילות חברתית - מטרות החינוך ... 91
2. יעילות חברתית כמטרה ... 97
3. תרבות כמטרה ... 99
סיכום ... 100
פרק עשירי עניין ומשמעת ... 102
2. חשיבותו של רעיון־העניין בחינוך ... 106
3. כמה צדדים חברתיים של הבעיה ... 110
סיכום ... 112
פרק אחד־עשר ניסיון וחשיבה ... 114
2. מקומו של העיון בניסיון ... 118
סיכום ... 123
פרק שנים־עשר מקומה של חשיבה בחינוך ... 125
סיכום ... 134
פרק שלושה־עשר טיבה של מיתודה ... 135
2. מיתודה כללית ומיתודה פרטית ... 139
3. תכונותיה של מיתודה פרטית ... 142
סיכום ... 147
פרק ארבעה־עשר טיבו של חומר־הלימודים ... 148
2. התפתחותו של חומר־הלימוד אצל הלומד ... 151
3. מדע או דעת ראציונאלית ... 154
4. חומר־הלימוד מבחינה חברתית ... 156
סיכום ... 157
פרק חמישה־עשר משחק ועבודה בתכנית־הלימודים ... 159
2. העיסוקים המצויים ושימושם ... 160
3. מלאכה ומשחק ... 165
סיכום ... 168
פרק שישה־עשר חשיבותן של ההיסטוריה והגיאוגראפיה ... 169
2. אופיין המשלים של ההיסטוריה והגיאוגראפיה ... 171
3. ההיסטוריה וחיי־החברה בהווה ... 174
סיכום ... 177
פרק שבעה־עשר המדע בתכנית־הלימודים ... 179
2. המדע והקדמה החברתית ... 182
3. נאטוראליזם והומאניזם בחינוך ... 186
סיכום ... 188
פרק שמונה־עשר ערכים חינוכיים ... 189
2. קציבת־ערכם של לימודים ... 194
3. הפרדתם וארגונם של ערכים ... 198
סיכום ... 202
פרק תשעה־עשר עבודה ובטלה ... 204
2. המצב בהווה ... 207
סיכום ... 212
פרק עשרים לימודים עיוניים ומעשיים ... 213
2. התורה החדשה של הניסיון והדעת ... 216
3. ניסיון בחינת עריכת־ניסויים ... 220
סיכום ... 223
פרק עשרים ואחד מקצועות־הטבע ומקצועות־החברה נאטוראליזם והומאניזם ... 225
2. ההתעניינות המדעית המודרנית בטבע ... 228
3. הבעיה החינוכית כיום ... 231
סיכום ... 234
פרק עשרים ושניים היחיד והעולם ... 236
2. השכל האינדיבידואלי כאמצעי לריאורגאניזאציה ... 238
3. מקבילות חינוכיות ... 243
סיכום ... 246
פרק עשרים ושלושה ההכשרה המקצועית בחינוך ... 248
2. מקומן של מטרות מקצועיות בחינוך ... 249
3. הזדמנויות וסכנות שבהווה ... 252
סיכום ... 258
פרק עשרים וארבעה הפילוסופיה של החינוך ... 260
2. טבעה של פילוסופיה ... 262
סיכום ... 268
פרק עשרים וחמישה תורות־ההכרה ... 269
2. אסכולה של מיתודה ... 274
סיכום ... 277
פרק עשרים ושישה תורות־המוסר ... 279
2. הניגוד של חובה ועניין ... 282
3. שכל ואופי ... 285
4. החברתי והמוסרי ... 287
סיכום ... 289
מפתח השמות והעניינים ... 291
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה