51
פיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך תאוריה, מחקר ומעשה בהכשרת מורים ... 0
תוכן העניינים ... 3
מבוא ... 7
יחידת הוראה 1 מבוא לידע פדגוגי-דידקטי בהוראת המתמטיקה ... 15
1. מגמות חדשות בהוראת המתמטיקה ... 16
2. מרכיבי הידע המאפיינים פעילות מתמטית ... 26
יחידת הוראה 2 חשיבה מתמטית בגיל הרך ... 37
1. מיומנויות חשיבה מתמטית בגיל הרך ... 39
2. היבטים פסיכולוגיים והתפתחותיים בחשיבה המתמטית בגיל הרך ... 51
חזרה לאתר
כניסת רשומים
חזרה לאתר
כניסת רשומים
שלבים והיבטים ברכישת מושגים מתמטיים ... 68
3. התאמת דרכי הוראה במתמטיקה לשונות בין לומדים ... 78
שונות בסגנון חשיבה ולמידה ... 79
שונות בדרכי עיבוד המידע ... 87
יחידת הוראה 3 מאגר "עוד מעט חשבון" כמודל לבניית תכנית הוראה לפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך ... 97
1. שלב תכנון-על - בניית המסגרת לתכנית הוראה לפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך ... 99
2. שלב תכנון מפורט - תכנון פעילויות לפיתוח חשיבה מתמטית ... 105
מאפייני פעילויות ומאפיינים קוגניטיביים ... 106
עקרונות דידקטיים כבסיס לתכנון פעילות ... 108
יישום - הכנת תכנית הוראה ... 118
יחידת הוראה 4 הוראת מושג המספר בגיל הרך ... 125
1. מבוא - היבטי המספר וייצוגיו ... 128
2. מושגי יסוד כשלב במוכנות לקראת לימוד מושג המספר ... 142
3. ההיבט הסידורי והספירה ... 148
שלבים ברכישת יכולת הספירה ... 150
4. ההיבט הכמותי של המספר ... 152
עקרונות ברכישת יכולת המנייה ... 153
פיתוח הבנה כמותית ... 157
5. קשיים ברכישת מושג המספר ... 162
קשיים ברכישת מושג המספר - ההיבט הסידורי ... 165
יצירת קשר (גישור) בין ההיבט הסידורי ובין ההיבט הכמותי של המספר ... 180
6. הערכת הידע המתמטי, דרכי החשיבה והלמידה של הילד בגיל הרך ... 191
מטלות להערכת ידע בתחום מושג המספר ומוכנות לקראת למידת חשבון ... 194
רשימת מקורות ... 213
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה