קראו בכותר - חשיבה אקולוגית : גישה חדשה לשינוי חינוכי
C1

חשיבה אקולוגית גישה חדשה לשינוי חינוכי ... 0

תוכן עניינים ... 5

הקדמה ... 9

מבנה הספר ... 13

פרק א המסגרת הקונספטואלית של הספר ... 15

מהוראה ללמידה - פרויקט מט"ס ... 17

קהיליית לומדים ... 19

מודל למידה כפול ... 21

תהליך הלמידה ... 22

שינוי תפיסתי (conceptual change) ... 29

הערכת תכנית הלימודים של פרויקט מט"ס ... 32

שינוי חינוכי מערכתי ... 36

"האורלוגין" ... 37

פרק ב מחקר פעולה בבית הספר ... 41

התחדשות עצמית של בית הספר ... 43

התהליך ... 45

מה למדנו מהתנסותנו במחקר פעולה? ... 54

פרויקט לה"ב (לקראת התחדשות עצמית בבית ספר) ... 55

התפתחות מוסדית ... 56

התפתחות מקצועית אישית ... 57

פרויקט "ביטול ההקבצות במתמטיקה" ... 58

למידה מתצפית בכיתות - דיאלוג רפלקטיבי ... 63

שתי דוגמאות נוספות להשתלמות בית ספרית ... 66

פרק ג התפתחותם המקצועית של מורים כתהליך של רפלקסיה דיאלקטית בקבוצה ... 69

התהליך ... 71

מעגל הלמידה השני ... 73

מעגל הלמידה השלישי ... 75

מעגל הלמידה הרביעי ... 76

חינוך מוסרי או חינוך לערכים ... 79

התפתחות מקצועית של מורים במעגלי למידה ... 84

פרק ד הערכה בית ספרית כדיאלוג בין מורים לחוקרים ... 89

תכנית ההערכה ומעורבות החוקרים ... 91

אוכלוסיית היעד: הכיתות ההטרוגניות ... 92

כלי הערכה ושיטות הערכה ... 93

ממצאים עיקריים ... 95

פענוח הממצאים ... 103

הערכה הבית ספרית כדיאלוג ... 105

שותפות כתהליך התפתחות דינמי ... 107

תפקידנו כמעריכים בסביבה שיתופית ... 108

אחרית דבר - השלב האחרון בשותפות ... 110

נספח 1 ... 113

נספח 2 ... 114

פרק ה שיתוף פעולה כאמצעי ליצירת "קהיליית לומדים" ... 115

שינוי בית ספרי ... 117

הפרויקט של בית הספר המקיף-קהילתי ... 119

תהליך הלמידה בצוות התעשייה ... 121

מודל כפול לשינוי תפיסתי ... 126

השינוי התפיסתי של המורים ... 130

רפלקסיה עצמית או המטה-למידה שלי ... 132

פרק ו "קהיליית לומדים' כמדיום לפיתוח מורים להיות לומדים ... 135

מט"ס - פרויקט לאומי ... 137

יצירת הקבוצה ... 138

המסגרת של פרויקט מט"ס ... 140

ניתוח השיח הקבוצתי ... 141

מוסיב שני: תפיסת המשתתפים את תפקידם ... 144

ניתוח השיח על פי מעגלי למידה של מחקר פעולה ... 145

מעגל הלמידה הראשון ... 146

מעגל הלמידה השני ... 148

מעגל הלמידה השלישי ... 149

מעגל הלמידה הרביעי ... 151

מעגל הלמידה החמישי ... 152

קהיליית הלומדים כמדיום להבניית ידע ... 156

ההישגים העיקריים של הפרויקט ... 163

פרק ז חשיבה אקולוגית ... 165

ניתוח מקרה ראשון: מערכת עירונית ... 166

ניתוח מקרה שני: הערכת יחידת הלימוד של פרויקט מט"ס ... 173

מעקב אחר תהליך הלמידה של הקבוצה ... 174

ניתוח מקרה שלישי: בניית תכנית ליבה ... 178

השיבה אקולוגית ... 182

פרק ח התוצר הסופי או תאוריית המעשה החינוכי ... 187

כיצד נהפוך את החשיבה האקולוגית לפילוסופיית חיים? ... 197

דוגמה ראשונה ... 200

דוגמה שנייה ... 202

מימוש החשיבה האקולוגית הלכה למעשה ... 205

פרק ט חשיבה אקולוגית: גישה חדשה להכשרת מורים ... 207

עקרונות לתכנית ההכשרה ... 208

עיקרון שלישי: תפיסה דינמית של המציאות החינוכית, המכתיבה פתיחות ונכונות לשינוי ... 209

עיקרון רביעי: המורה הוא גם לומד ... 210

עיקרון שישי: חינוך כ"פילוסופית חיים" ... 211

תכנית ההכשרה הנובעת מעקרונות אלו ... 212

שותפות בין בית הספר לאקדמיה: מודלים שוגים ... 214

ביבליוגרפיה ... 217

אנא המתן/י... הספר בטעינה