C1
חשיבה אקולוגית גישה חדשה לשינוי חינוכי ... 0
תוכן עניינים ... 5
הקדמה ... 9
מבנה הספר ... 13
פרק א המסגרת הקונספטואלית של הספר ... 15
מהוראה ללמידה - פרויקט מט"ס ... 17
קהיליית לומדים ... 19
מודל למידה כפול ... 21
תהליך הלמידה ... 22
שינוי תפיסתי (conceptual change) ... 29
הערכת תכנית הלימודים של פרויקט מט"ס ... 32
שינוי חינוכי מערכתי ... 36
"האורלוגין" ... 37
פרק ב מחקר פעולה בבית הספר ... 41
התחדשות עצמית של בית הספר ... 43
התהליך ... 45
מה למדנו מהתנסותנו במחקר פעולה? ... 54
פרויקט לה"ב (לקראת התחדשות עצמית בבית ספר) ... 55
התפתחות מוסדית ... 56
התפתחות מקצועית אישית ... 57
פרויקט "ביטול ההקבצות במתמטיקה" ... 58
למידה מתצפית בכיתות - דיאלוג רפלקטיבי ... 63
שתי דוגמאות נוספות להשתלמות בית ספרית ... 66
פרק ג התפתחותם המקצועית של מורים כתהליך של רפלקסיה דיאלקטית בקבוצה ... 69
התהליך ... 71
מעגל הלמידה השני ... 73
מעגל הלמידה השלישי ... 75
מעגל הלמידה הרביעי ... 76
חינוך מוסרי או חינוך לערכים ... 79
התפתחות מקצועית של מורים במעגלי למידה ... 84
פרק ד הערכה בית ספרית כדיאלוג בין מורים לחוקרים ... 89
תכנית ההערכה ומעורבות החוקרים ... 91
אוכלוסיית היעד: הכיתות ההטרוגניות ... 92
כלי הערכה ושיטות הערכה ... 93
ממצאים עיקריים ... 95
פענוח הממצאים ... 103
הערכה הבית ספרית כדיאלוג ... 105
שותפות כתהליך התפתחות דינמי ... 107
תפקידנו כמעריכים בסביבה שיתופית ... 108
אחרית דבר - השלב האחרון בשותפות ... 110
נספח 1 ... 113
נספח 2 ... 114
פרק ה שיתוף פעולה כאמצעי ליצירת "קהיליית לומדים" ... 115
שינוי בית ספרי ... 117
הפרויקט של בית הספר המקיף-קהילתי ... 119
תהליך הלמידה בצוות התעשייה ... 121
מודל כפול לשינוי תפיסתי ... 126
השינוי התפיסתי של המורים ... 130
רפלקסיה עצמית או המטה-למידה שלי ... 132
פרק ו "קהיליית לומדים' כמדיום לפיתוח מורים להיות לומדים ... 135
מט"ס - פרויקט לאומי ... 137
יצירת הקבוצה ... 138
המסגרת של פרויקט מט"ס ... 140
ניתוח השיח הקבוצתי ... 141
מוסיב שני: תפיסת המשתתפים את תפקידם ... 144
ניתוח השיח על פי מעגלי למידה של מחקר פעולה ... 145
מעגל הלמידה הראשון ... 146
מעגל הלמידה השני ... 148
מעגל הלמידה השלישי ... 149
מעגל הלמידה הרביעי ... 151
מעגל הלמידה החמישי ... 152
קהיליית הלומדים כמדיום להבניית ידע ... 156
ההישגים העיקריים של הפרויקט ... 163
פרק ז חשיבה אקולוגית ... 165
ניתוח מקרה ראשון: מערכת עירונית ... 166
ניתוח מקרה שני: הערכת יחידת הלימוד של פרויקט מט"ס ... 173
מעקב אחר תהליך הלמידה של הקבוצה ... 174
ניתוח מקרה שלישי: בניית תכנית ליבה ... 178
השיבה אקולוגית ... 182
פרק ח התוצר הסופי או תאוריית המעשה החינוכי ... 187
כיצד נהפוך את החשיבה האקולוגית לפילוסופיית חיים? ... 197
דוגמה ראשונה ... 200
דוגמה שנייה ... 202
מימוש החשיבה האקולוגית הלכה למעשה ... 205
פרק ט חשיבה אקולוגית: גישה חדשה להכשרת מורים ... 207
עקרונות לתכנית ההכשרה ... 208
עיקרון שלישי: תפיסה דינמית של המציאות החינוכית, המכתיבה פתיחות ונכונות לשינוי ... 209
עיקרון רביעי: המורה הוא גם לומד ... 210
עיקרון שישי: חינוך כ"פילוסופית חיים" ... 211
תכנית ההכשרה הנובעת מעקרונות אלו ... 212
שותפות בין בית הספר לאקדמיה: מודלים שוגים ... 214
ביבליוגרפיה ... 217
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה