קראו בכותר - הסיפור במקרא : בחינות בעיצוב ובאמנות
C1

הסיפור במקרא ... 0

פרק ראשון הסיפור — טיבו, תפקידו החברתי ועיצובו ... 1

פרק שני מרקם המלים ועיצוב סגנוני ... 11

1. סוגי המבע בסיפר ... 12

2. דרכי הסיפר: הסצינה והדיווח ... 16

3. התבנית הזעירה: המלה וצירופיה ... 20

א. מטענה של מלה: משמע מושגי ומשמע נלווה ... 21

ב. תבניות סמנטיות ... 25

ג. תבניות מרקם ... 30

ד. קצב הסיפור ודירוג המידע ... 46

4. דפוסי החזרות: אירועים נשנים, תיאורים חוזרים ... 59

ב. אירועים נשנים ... 64

ג. צו וביצוע ... 68

ד. הוראות לשליח וביצוען ... 72

ה. אירוע והודעה ... 73

ו. החזרה וסידור המידע ... 77

5. ניהול המידע בסיפר ... 81

ב. הדירוג בשרשרת המידע ... 86

ג. ניהול מידע ועיצוב סגנוני ... 88

6. הדיקות ומקבץ מלכד ... 90

ב. מלה מנחה ומקבץ מלכד ... 91

ג. השדה הסמנטי כגורם מלכד ... 93

ד. המצלול ... 98

ה. שילוב המקבצים ... 100

פרק שלישי יחידת־על ותבניות־על ... 107

ב. פרקי הסיפור המקיף ... 109

ג. חמישה שלבים בסיפור ... 115

2. העלילה: דבר המעשה, ההגלם והמוטיב ... 120

3. דבר המעשה ומרכיביו ... 126

4. מבנה מופשט ... 138

5. ההגלם ועיצובו ... 142

ב. משך הזמן בסיפור: כיווץ, דילוג והרחבה ... 147

6. סדר האירועים בהגלם ... 153

ב. נסיגה לעבר ... 155

ג. דילוג להמשך ... 158

ד. שילוב שתי זירות שונות ... 159

ה. שילוב רצפים מקבילים ונסיגה לעבר ... 165

7. המבט לאחור ... 167

8. המבט לפנים ... 174

ב. מבט לפנים מפי אחת הדמויות ... 175

ג. מבט לפנים מטעם האל ... 178

ד. החזון הנבואי כמבט לפנים ... 181

ה. החלום כמבט לפנים ... 188

9. ניגוד והקבלה ... 192

ב. הקבלה וניגוד בתחומי הפרשה ... 193

ג. הקבלה וניגוד בעיצוב חטיבת הסיפורים ... 195

ד. ההקבלה כסימן לבאות וכרמז לעבר ... 203

ה. הקבלות עם פרשיות מחוץ לתחומי החטיבה והמחרוזת ... 205

10. יחידת־על ותבניות מרקם ... 206

ב. שורת החזרות ... 207

ג. מסגרת ... 212

ד. גמלון ... 214

ה. תבנית המענה ... 221

ו. תהודה ומניפה ... 227

פרק רביעי העולם המסופר ... 235

2. עולם האדם והמישור האלוהי ... 244

3. הדמויות ... 255

ב. דמות ועלילה ... 256

ג. הדמות השטוחה ... 257

ד. דמויות מורכבות ... 261

ה. עיצוב הדמויות — אמצעים ישירים: סיכום, שיח פנימי, דיבור סמוי ... 263

ו. אמצעים עקיפים: מעשים, דיבור, מראה חיצון, חפצים, הקבלה וניגוד ... 270

ז. הדמות המתחבטת והפרספקטיבה האישית ... 278

ח. התחבטות הדמות: הקונפליקט הפנימי ... 282

ט. אישיותה של הדמות המורכבת ... 287

י. הדמות המתפתחת ... 292

יא. דמותו של דוד: מורכבות, פרספקטיבה אישית והתפתחות ... 295

4. המספר והמציאות ההיסטורית ... 302

פרק חמישי הגשת הסיפור: המספר והמיקוד ... 311

ב. מעורבות המספר ... 315

ג. הגיבור כמספר ... 321

2. המיקוד (נקודת התצפית) ... 324

3. היחס לקורא ... 331

ב. אירוניה ... 338

4. מחבר וקורא ... 342

פרק שישי העיון הספרותי והניתוח הבקורתי ... 345

2. עיצוב ספרותי ושילוב מקורות ... 347

3. הטקסט הרבוד כמערכת ספרותית ... 357

4. עיצוב אמנותי וסממני האחדות הספרותית ... 367

5. שילוב פרשיות במחבורת מורכבת ... 376

6. דפוס מסורתי ועיצוב ספרותי ... 379

7. הכתוב בהקשרו ... 387

פרק שביעי עיצוב ומשמע ... 389

2. עיצוב, מספר וקורא ... 393

3. הפרשן בין גישה עניינית למעורבות אישית ... 401

4. תבנית־על ומרקם מלים בסיפורי דוד: שמ"ב יא — יב ... 407

ב. מוקדים וקטבים ... 408

ד. ניגודים ומקבץ מלכד: דוד מול אוריה ... 410

ה. ההגלם: שורת ההערכות המוסריות ... 412

ו. הגלם וקוטביות: איום הפורענות, ההכרה בחטא והכפרה ... 414

ז. המתיחות הרעיונית ... 417

ח. דוד ובניו ... 419

פרק שמיני אחרית דבר: קווים לתולדות המחקר ... 421

2. חקר הספרות הכללית ... 423

ב. פורמליזם וסטרוקטורליזם ... 426

ג. הסטרקטורליזם החדיש וגרורותיו ... 427

3. הגישה הספרותית בחקר המקרא ... 433

ב. הקריאה הצמודה ... 434

ג. הסטרוקטורליזם וגרורותיו ... 436

ד. סינכרוני ודיאכרוני ... 438

מפתחות ... 441

השלמות ... 483

אנא המתן/י... הספר בטעינה