C1
הפסיכולוגיה של השליטה על התודעה ... 0
תוכן העניינים ... 7
בפתח הספר ... 11
1 מודל העיבוד ... 15
מבנים ... 19
חשיבות ההבחנה בין תכונה מבנית ללא מבנית ... 20
אינטליגנציה וקוגניציה ... 23
תהליכים ... 24
אנרגיה מנטלית ... 25
תכנים ... 26
מסקנות ... 27
2 המוח והרישום החושי ... 29
חלקי המוח ותפקודיהם ... 31
אזורי האסוציאציה ... 33
המערכת הלימבית ... 34
המוח — המפקד העליון של הגוף ... 35
חלקי הנאורון ושלוחותיו ... 36
הרישום החושי ... 42
מבנים, תהליכים ותכנים ... 44
סוגיות בקשר בין מוח וקוגניציה ... 45
מסקנות עיקריות ... 59
3 הקשב ... 63
פעולות ... 64
ריכוז ... 65
מאמץ ... 66
בררה, ריכוז ומאמץ באבחון דינמי ... 67
מרכיבים במשימה ובאדם המשפיעים על תהליכי הקשב ... 71
מרכיבים באדם ... 75
משימות אופייניות בתחום הקשב ... 86
אבחנה חזותית ... 87
זכירה מיידית ... 88
שיפור הקשב ובקרתו ... 96
סיכום ... 99
4 מאגר הזיכרון ... 102
זיכיון לטווח ארוך ... 103
מבנה מאגר הזיכרון ... 105
מאפייני הסכמה ... 107
ניתוח המבנה במבט מקרו: ארכיטקטורת המאגר ... 116
דרכים להוצאת מידע ממאגר הזיכרון ... 126
דרכים שאינן מבוקרות ומפוקחות במרחב העיבוד ... 128
שכחה ... 133
בקרה ושיפור של מאגר הזיכרון ... 135
שינון ... 136
אסטרטגיות בארגון ושינון ... 138
משוב והנמקה ... 139
דמיון במצב הסביבה בשעת האחסון ובשעת ההחזר ... 142
5 מרחב העיבוד ... 144
מבנה מרחב העיבוד ... 147
תהליכים ... 148
מבוקר לעומת אוטומטי ... 151
עומס העיבוד — מידת צריכת האנרגיה ... 155
תכנים ... 156
ארגון בהתאם למאפייני המשימה ומאפייני הלומד ... 158
6 פעולות במרחב העיבוד ... 160
פעולות פשוטות ופעולות מורכבות (היסקים) ... 161
בקרה וויסות של מהירות העיבוד ... 162
אחסון במאגר הזיכרון ושליפה ממנו (החזר) ... 163
קביעויות ואילוזיות ... 164
הכללה (הרחבה) ... 166
השוואה ... 167
אפיונים, הגדרה והמשגה ... 168
פעולות מורכבות במערכת העיבוד — היסקים ... 169
אינדוקציה — דדוקציה ... 170
אנליזה וסינתזה ... 174
מיון וסיווג: בררה, הקבצה, ארגון ושיום ... 175
סיבה ותוצאה ... 177
היסק עקב קרבה בזמן ומקום ... 179
אנלוגיה ... 182
העברה וסוגיה ... 189
סילוגיזמים ... 191
קל וחומר ... 197
סבירות והסתברות ... 198
יחסים סימטריים — אסימטריים ... 202
היסק ישיר ... 203
העלאת השערות — מידת ודאותו של ההיסק ... 205
ארגון תהליכי ההיסק ... 207
פעולות באינטראקציה: קבלת החלטות בתור תהליך מטה-קוגניטיבי אופטימלי ... 208
קבלת החלטות ... 209
קבלת החלטות בתור תהליך מטה-קוגניטיבי ... 219
מערכות תומכות לקבלת ההחלטות ... 221
מערכות מנמקות ומפקחות ... 226
הרחבת מרחב העיבוד בעזרת חבר טוב (עבודה שיתופית) ... 228
תהליך אופטימלי מעלה סבירות להחלטה אופטימלית ... 230
סיכום ... 236
טעויות או כשלים בפעולות העיבוד ... 237
כשלים עקב ניתוח העבר לאור ההווה ... 238
כשלים בהיסקים סטטיסטיים ... 239
כשלים עקב תפקוד בלחץ ... 240
סיכום ... 243
7 הצגת המודל בתרשים הכדורים ... 245
סיכום ... 247
נספח ניהול מאגר הזיכרון במודל קבלת החלטות ... 255
סיכום ההחזר (הגדרת המטרה בידי התלמיד על בסיס תשובותיה של המורה) ... 256
שינון ... 257
סיבות כלליות לשינויים ... 258
ביצוע ... 259
מקורות ... 260
מפתח אישים ומחברים ... 281
מפתח מושגים ... 289
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה