C1
זמן יהודי-ישראלי ... 0
תוכן העניינים ... 7
הקדמה ... 11
מבוא ... 13
חטיבה ראשונה המסורת והעולם המודרני ... 19
מבוא ... 20
פרק א: מושג המסורת ... 21
2. מסורת ומסורתיות ... 22
3. מסורתיות כעמדה נפשית ... 24
4. ההתנתקות מן המסורת ... 25
6. המושג "דת אזרחית" ... 26
7. שימוש במושג "דת אזרחית" לניתוח המציאות הישראלית ... 27
8. סיכום ... 30
2. מערכת החינוך ... 33
3. המרחב הציבורי היהודי ... 34
ג. יהדות כתרבות - פרשנות ... 40
1. המהלך הפרשני בתרבות היהודית ... 44
2. "מפגש אופקים" ועיצוב זהות - ההיבט האקזיסטנציאלי של הפרשנות ... 47
3. המימד הסינכרוני - ההקשר התרבותי בפרשנות ... 48
4. שאלת הרצף ומשמעויותיה ... 49
פרק ב: אדם ואל ... 60
ג. בין ההוגה הדתי לבין עמיתו החילוני ... 64
2. מצוקה אקזיסטנציאלית ... 67
סיכום החטיבה הראשונה ... 72
חטיבה שנייה מועדי ישראל כמבטאי המסורת וכמושאיה ... 73
מבוא ... 74
פרק ג: החג והמועד - דיאלוג מתמשך בין עבר להווה ... 77
ב. החג והמועד כמפגש אופקים ... 78
2. חג ומועד בעולם המודרני - היסט מושגי ... 80
ג. החג והמועד - הזיכרון ההיסטורי במקורות קדומים ... 85
ד. החג והמועד בתרבות המודרנית־חילונית - שיקוף ההיסט והבניית זהות ... 94
2. ל"ג בעומר ... 98
3. תשעה באב ... 101
4. חג הביכורים ... 102
5. חג הפסח ... 104
פרק ד: החג והמועד - החוויה הדתית והיעדרה ... 122
ב. חוויית הקדושה בחברה החילונית ... 126
פרק ה: המימד הנורמטיבי של החג ... 133
ב. קבלת המימד הנורמטיבי כביטויו הבלעדי של תוכן החג ... 137
ג. ההיבט הפונקציונלי של ההלכה ... 138
סיכום החטיבה השנייה ... 141
חטיבה שלישית חג ומועד כסיטואציה מכוננת זהות - מקרי בוחן ... 143
מבוא ... 144
פרק ו: בהתהוות - מחזור הזמנים כמצע לשיח רב־תרבותי ... 145
ב. היחס לאחר ... 147
ג. גיבוש התוכנית "חג ומועד במסורת, בתנועה ובצליל" ... 154
3. המשתתפים בקורס ... 155
4. המסגרת הארגונית של התוכנית ... 158
ד. קווים לתוכנית הקורס ... 161
2. יום הכיפורים ... 169
3. סדר ט"ו בשבט ... 171
4. מרוץ הלפיד ... 176
5. פרויקט הסיום ... 177
ה. מתרבות לרב־תרבותיות ... 179
2. חובת לימודי יהדות ... 182
3. מורכבות המאפיינים הדמוגרפיים של המשתתפים בקורס ... 183
4. אבני דרך בהתפתחות שיח הזהות ... 187
פרק ז: קיום יהודי־ישראלי: אוריינות יהודית ... 210
ב. אוריינות יהודית ... 213
2. המשתתפים ... 216
3. תחושה של שייכות ... 220
4. התוודעות אל המורשת ... 221
5. לטיבו של הדיאלוג עם המורשת ... 230
6. אוריינות יהודית כמצע לשיח זהות בקבוצות צעירים ... 236
7. אוריינות יהודית וחגים ... 239
פרק ח: אוריינות יהודית ומועדי ישראל ... 243
ב. מסורתיות רחבת היקף - האמנם? ... 248
סיכום החטיבה השלישית ... 250
סיכום ... 252
ביבליוגרפיה ... 254
מפתח עניינים ושמות ... 263
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה