קראו בכותר - סקרנות וחקרנות - אבני יסוד בהתעצמות המורה
C1

סקרנות וחקרנות אבני היסוד בהתעצמות המורה ... 0

תוכן עניינים ... 5

פתח דבר ... 7

מבוא ... 9

"אני אפס" ... 11

מהי ההוראה? ... 17

אשליית המוכר - עוד על עבודת המורה וההוראה ... 20

למה חשוב לנו לשנות ולהשתנות? הרציונאל לשינוי בתפיסת עבודת המורה ובית הספר ... 23

חשיבות התכנית המוצעת ... 28

תרומתו של הספר ... 29

כוחה של התעצמות ... 31

המורה בארגון ... 38

דפוסי התנהגות המקדמים התעצמות ... 44

תכנית העבודה ... 51

גישה מחקרית כדרך להתפתחות מקצועית ... 55

התכנית ... 57

החשיבות של מחקר איכותני־אתנוגראפי במערכת החינוך ובשדה ההוראה ... 58

תהליך החקירה ... 60

גישות לביצוע המחקר האישי ... 65

מאפייני תהליך החקירה ... 68

המחקר - הלכה למעשה ... 75

שלבים מקדימים למחקר וכמה עצות (טיפים): ... 76

אתיקה במחקר האיכותי ... 77

כלי המחקר ... 81

מדריך לתצפית ... 86

טיפים ליישום התצפית ... 88

הריאיון ... 90

גורמים המשפיעים על מבנה הריאיון ועל איכותו ... 92

מדריך להכנת שאלות לריאיון ... 93

מסמכים, תמונות וחפצים - כלי המחקר השלישי ... 96

ההליך המחקרי ... 99

סיום המחקר, התהליך ומועד להפסקת המחקר ... 103

סיכום עבודת השדה ... 104

ניתוח נתונים ... 107

הכתיבה ... 113

מקום הכותב בטקסט - קולו של המורה כחוקר ... 116

סגנונות כתיבה ... 117

המלצות ויישומים ... 119

סיכום אישי - הניה ברא"ס ... 125

טעויות חשיבה ... 127

כלים המסייעים להתגבר על טעויות חשיבה ... 130

הרגלי חשיבה טובים ... 133

סוף דבר ... 141

דוגמאות למחקרים שביצעו מורים: ... 144

מילון מושגים ... 147

ביבליוגרפיה ... 165

אנא המתן/י... הספר בטעינה