C1
סקרנות וחקרנות אבני היסוד בהתעצמות המורה ... 0
תוכן עניינים ... 5
פתח דבר ... 7
מבוא ... 9
"אני אפס" ... 11
מהי ההוראה? ... 17
אשליית המוכר - עוד על עבודת המורה וההוראה ... 20
למה חשוב לנו לשנות ולהשתנות? הרציונאל לשינוי בתפיסת עבודת המורה ובית הספר ... 23
חשיבות התכנית המוצעת ... 28
תרומתו של הספר ... 29
כוחה של התעצמות ... 31
המורה בארגון ... 38
דפוסי התנהגות המקדמים התעצמות ... 44
תכנית העבודה ... 51
גישה מחקרית כדרך להתפתחות מקצועית ... 55
התכנית ... 57
החשיבות של מחקר איכותני־אתנוגראפי במערכת החינוך ובשדה ההוראה ... 58
תהליך החקירה ... 60
גישות לביצוע המחקר האישי ... 65
מאפייני תהליך החקירה ... 68
המחקר - הלכה למעשה ... 75
שלבים מקדימים למחקר וכמה עצות (טיפים): ... 76
אתיקה במחקר האיכותי ... 77
כלי המחקר ... 81
מדריך לתצפית ... 86
טיפים ליישום התצפית ... 88
הריאיון ... 90
גורמים המשפיעים על מבנה הריאיון ועל איכותו ... 92
מדריך להכנת שאלות לריאיון ... 93
מסמכים, תמונות וחפצים - כלי המחקר השלישי ... 96
ההליך המחקרי ... 99
סיום המחקר, התהליך ומועד להפסקת המחקר ... 103
סיכום עבודת השדה ... 104
ניתוח נתונים ... 107
הכתיבה ... 113
מקום הכותב בטקסט - קולו של המורה כחוקר ... 116
סגנונות כתיבה ... 117
המלצות ויישומים ... 119
סיכום אישי - הניה ברא"ס ... 125
טעויות חשיבה ... 127
כלים המסייעים להתגבר על טעויות חשיבה ... 130
הרגלי חשיבה טובים ... 133
סוף דבר ... 141
דוגמאות למחקרים שביצעו מורים: ... 144
מילון מושגים ... 147
ביבליוגרפיה ... 165
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה