C1
חלופות בהערכת הישגים ... 0
תוכן העניינים ... 3
הקדמה ... 5
פרק א גישות להערכת הישגים והתפיסות החינוכיות המנחות אותן ... 9
2. הנחות לגבי טבע האינטליגנציה, הלמידה וההוראה על־פי הגישות המודרניות ... 14
3. הגישה המסורתית לעומת הגישה החלופית בהערכת הישגים ... 20
פרק ב תפקידים וסוגים של הערכות הישגים ... 31
2. ממדים למיון סוגים של הערכת הישגים ... 34
פרק ג יעדי הוראה והערכה ... 41
2. אילו מיומנויות מבקשים להעריך? ... 42
3. תקנים (Standards) ... 45
פרק ד כלים להערכת הישגים ... 53
(ב) פריטים הדורשים השלמה ... 71
(ג) פריטים מסוג בניית תגובה ... 74
2. כלים לאיסוף ראיות על הישגים ... 88
(ב) כלים לרפלקסיה ... 105
(ג) תצפית ... 111
(ד) דיון ... 114
פרק ה פיתוח כלי להערכת הישגים - תכנון, ניתוח ודיווח ... 117
2. פיתוח מבחן מסוג בחירת תגובה ... 120
(ב) ניתוח התוצאות והפקת משוב ... 127
3. פיתוח מטלות ביצוע ... 141
(ב) מחוונים להערכת ביצוע ... 142
4. אופן הדיווח על ההישגים: תעודות/דו"חות הערכה ... 167
פרק ו הערכת ההערכה ... 173
2. מהימנות ההערכה ... 179
3. הערכת ההערכה החלופית ... 182
פרק ז גורמי הטיה בהערכה והצורך בהתאמתה ... 191
2. העדפות הערכה של תלמידים ... 198
3. לקראת הערכה ראויה ... 202
רשימת מקורות ... 207
מקורות מומלצים לקריאה נוספת ... 225
כתובות של אתרים מומלצים ברשת האינטרנט ושל קבוצות דיון בדואר אלקטרוני בנושא הערכת הישגים ... 231
נספחים ... 235
נספח א מילון למונחי הערכה ומדידה ... 237
נספח ב מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה תיאורית ... 251
נספח ג מושגי־יסוד ומדדים פסיכומטריים בסיסיים ... 279
נספח ד טקסונומיות למיון יעדי הערכה כלליים ... 309
נספח ה דוגמא למבחן אובייקטיבי ולניתוח תוצאותיו ... 321
נספח ו מחוונים להערכת פיתוח של כלי הערכה ... 333
מקורות לנספחים ... 337
מפתח מושגים ... 341
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה