קראו בכותר - חלופות בהערכת הישגים
C1

חלופות בהערכת הישגים ... 0

תוכן העניינים ... 3

הקדמה ... 5

פרק א גישות להערכת הישגים והתפיסות החינוכיות המנחות אותן ... 9

2. הנחות לגבי טבע האינטליגנציה, הלמידה וההוראה על־פי הגישות המודרניות ... 14

3. הגישה המסורתית לעומת הגישה החלופית בהערכת הישגים ... 20

פרק ב תפקידים וסוגים של הערכות הישגים ... 31

2. ממדים למיון סוגים של הערכת הישגים ... 34

פרק ג יעדי הוראה והערכה ... 41

2. אילו מיומנויות מבקשים להעריך? ... 42

3. תקנים (Standards) ... 45

פרק ד כלים להערכת הישגים ... 53

(ב) פריטים הדורשים השלמה ... 71

(ג) פריטים מסוג בניית תגובה ... 74

2. כלים לאיסוף ראיות על הישגים ... 88

(ב) כלים לרפלקסיה ... 105

(ג) תצפית ... 111

(ד) דיון ... 114

פרק ה פיתוח כלי להערכת הישגים - תכנון, ניתוח ודיווח ... 117

2. פיתוח מבחן מסוג בחירת תגובה ... 120

(ב) ניתוח התוצאות והפקת משוב ... 127

3. פיתוח מטלות ביצוע ... 141

(ב) מחוונים להערכת ביצוע ... 142

4. אופן הדיווח על ההישגים: תעודות/דו"חות הערכה ... 167

פרק ו הערכת ההערכה ... 173

2. מהימנות ההערכה ... 179

3. הערכת ההערכה החלופית ... 182

פרק ז גורמי הטיה בהערכה והצורך בהתאמתה ... 191

2. העדפות הערכה של תלמידים ... 198

3. לקראת הערכה ראויה ... 202

רשימת מקורות ... 207

מקורות מומלצים לקריאה נוספת ... 225

כתובות של אתרים מומלצים ברשת האינטרנט ושל קבוצות דיון בדואר אלקטרוני בנושא הערכת הישגים ... 231

נספחים ... 235

נספח א מילון למונחי הערכה ומדידה ... 237

נספח ב מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה תיאורית ... 251

נספח ג מושגי־יסוד ומדדים פסיכומטריים בסיסיים ... 279

נספח ד טקסונומיות למיון יעדי הערכה כלליים ... 309

נספח ה דוגמא למבחן אובייקטיבי ולניתוח תוצאותיו ... 321

נספח ו מחוונים להערכת פיתוח של כלי הערכה ... 333

מקורות לנספחים ... 337

מפתח מושגים ... 341

אנא המתן/י... הספר בטעינה