C1
ליקויי למידה ותיקונם ... 0
תוכן הענינים ... 1
עם הופעת הספר ... 7
הקדמה ... 11
פרק 1 ליקויי־למידה: סקירה כללית ... 13
ליקוי בכושר הריסון העצמי ובוויסות הדחפים ... 15
הסח־הדעת ... 16
פרסברציה ... 19
שיבושי־תנועה ... 21
המשגה (יצירת מושגים) ... 27
ליקויי־לשון ... 31
רמת־המישכל וליקויי־למידה ... 34
גילויים טיפוסיים בחיי-הרגש ... 36
המושג העצמי ... 37
דימוי הגוף ... 38
מצבי־הרוח ומנגנוני־הגנה ... 40
סיכום כללי ... 42
פרק 2 הילד בבית ובביה"ס ... 45
הנעת הילד ללימודים ... 48
תיכנון הסביבה ... 49
עקרון ההבנייה ... 52
הבניית ההוראה ... 54
משמעת ואימון במורה: כיצד? ... 56
צעדי־מניעה במשמעת ... 59
צעדי־משמעת לאחר מעשה ... 60
ראיון לבירור ההתנהגות ... 61
תיאום עם ההורים ... 63
תחזיות לעתיד ... 64
פרק 3 הגרף בתפיסה ובתנועה ... 67
יסודות התנועה ... 68
הרציפות וההתמצאות במרחב ... 73
דימוי הגוף ... 74
מיומנויות התנועה ... 77
פרק 4 סקר של כשרי התפיסה והתנועה ... 79
קפיצה ... 82
זיהוי אברי הגוף ... 84
חיקוי תנועות ... 85
מסלול מכשולים ... 88
קראוס—וובר ... 89
עקבות בחול ... 90
לוח ... 93
התחקות בעיניים ... 99
צורות להערכת ההישג החזותי ... 102
רישום ההערכות התפיסתיות־תנועתיות ... 107
פרק 5 פיתוח כשרי התנועה ... 119
דימוי־הגוף ... 121
זיהוי חלקי הגוף ... 126
פיתוח מיומנויות התנועה ... 130
תרגילים לשיפור הכרת הצדדיות ולפיתוח תודעת הכיוון וההתמצאות במרחב ... 141
מסלול מכשולים ... 144
מישחק המצפן ... 145
אימונים על הלוח ... 146
מישחק השעון ... 148
פרק 6 פיתוח התפיסה החזותית ... 155
הערכת התפתחות התפיסה ... 156
תרגילים לפיתוח התפיסה החזותית ... 159
תפיסת צורות ... 160
תרגילי הרכבה ... 161
ציור צורות והעתקתן: לוח־תבניות ... 164
הרכבת צורות מקוביות ... 170
לוח־היתדות ... 175
תרגילים ... 176
תיאום העין והיד ... 179
תרגילים ... 180
מתיחת קווים ... 186
תרגילי מבוך ... 188
לפיתוח ההבחנה החזותית ... 192
תרגילים ... 193
חלקים מוסתרים ... 194
צורות מובלעות ברקע ... 195
הבחנה בין דומה ושונה ... 196
הבחנת המצב והכיוון ... 197
הבחנת הרצף ... 198
פרק 7 פיתוח התפיסה השמיעתית והמישושית ... 201
תרגילים ... 203
התפיסה המישושית ... 208
תרגילים ... 209
הבחנה מישושית של משקל ונפח ... 213
תפיסת הריח והטעימה ... 214
פרק 8 פיתוח הלשון וההמשגה ... 215
תיפקודי הלשון וליקוייהם ... 217
תרגילים לפיתוח הלשון ... 221
עקרונות ... 222
כשרי הפיענוח ופיתוחם ... 223
רכישת חלקי דיבור שונים ... 224
פעלים ... 225
שמות־תואר ... 226
מלות יחס ... 227
מילוי פקודות ... 228
פעולות מיון מתוך שמיעה ... 229
האזנה לסיפורים ולשירים ... 230
תרגילים ... 232
אסוציאציה חזותית־תנועתית ... 234
פיתוח כשרי ההבעה ... 237
הבעה בתנועה ... 239
פיתוח ההמשגה ... 240
תרגילים ... 242
נספח ... 245
פרק 9 יסודות ההוראה המתקנת ... 253
דרכי איבחון ... 257
שלבים בהוראת הקריאה ... 266
מוכנות לקריאה ... 268
קישור העיצור עם הצליל שלו ... 276
לימוד התנועות וצירופן לאותיות ... 278
הרכבת מלים ... 280
ביסוס ההבחנה החזותית והשמיעתית בין הצירופים ... 285
עקרונות כלליים בהוראת ילדים בעלי ליקויי קריאה ... 287
ב. כתיבה ... 290
קשיי כתיבה הקשורים בליקוי חזותי־תנועתי ... 292
קשיי כתיבת הקשורים בזכרון חזותי לקוי ... 300
ג. עקרונות ההוראה המתקנת בחשבון ... 302
שלב המוכנות ... 304
מנייה ... 305
הכרת הספרות ... 307
פעולות החשבון ... 310
סוף דבר ... 311
נספח א ... 313
ביבליוגראפיה ... 317
כתובות של כתבי־עת ומו"לים נבחרים הנזכרים בביבליוגרפיה ... 331
מפתח מונחים עברי־אנגלי ... 332
רשימת הציורים ... 333
מפתח הענינים ... 335
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה