C1
אתגרים בחינוך לקראת בית־ספר פתוח יותר ... 0
התוכן ... 5
פתח דבר ... 7
א מבוא: חינוך וחברה ... 11
חינוך לכול ... 15
ההתפתחות המדעית והטכנולוגית ... 20
"תרבות-הנגד" ... 27
ביבליוגרפיה ... 33
ב תרומת הפסיכולוגיה למעשה החינוך: השפעת פיאז'ה ... 37
מבוא לפסיכולוגיה ההתפתחותית של פיאז'ה והשתמעויותיה החינוכיות ... 42
מקור האינטליגנציה היא הפעילות. ... 48
שלבים מידרגיים בתהליך ההתפתחות ... 49
גורמי ההתפתחות העיקריים ... 52
ההשתמעויות החינוכיות מתורת פיאז'ה ... 54
ביבליוגרפיה ... 65
ג תרומת הפסיכולוגיה למעשה החינוך: הפסיכולוגיה ההומניסטית ... 69
התנסות אישית לעומת פולחן האובייקטיביות ... 75
האדם הוא טוב מיסודו ... 81
בין אדם לחברו ... 82
האדם שואף להגשמת מלוא הפוטנציאל שבו ("מימוש עצמי") ... 85
הערכה וביקורת ... 91
השתמעויות חינוכיות ... 93
ביבליוגרפיה ... 98
ד מיפרט מטרות חינוכיות ... 103
תקשורת יעילה ... 110
אפשרות של תיכנון ... 111
קריטריונים להערכה ... 112
מחקר חינוכי ... 113
הערכה וביקורת ... 117
ביקורת הטקסונומיה ... 125
ביבליוגרפיה ... 129
ה טכנולוגיה וחינוך: התניה אופרנטית ... 131
הלמידה המתוכנתת ... 138
הוראה מתוכנתת - הערכה וביקורת ... 142
השגות תיאורטיות ... 143
אשליית האינדיבידואליזציה ... 145
היעדר אינטראקציה חברתית ... 146
עיצוב ההתנהגות בחינוך (Behavior Modification) ... 148
מניעי ההתנהגות ... 159
ביבליוגרפיה ... 165
ו פרסונליזציה של החינוך וההוראה: למידה יחידנית ... 169
ארבעה ממדים של הוראה יחידנית ... 178
אינדיבידואליזציה אינסטרומנטלית ... 180
מה חידשו נסיונות ההקבצה בארץ? ... 189
פתרונות טכנולוגיים ... 196
בתי-ספר לא-מדורגים והוראת צוות ... 199
למידה עד לשליטה (Mastery Learning) ... 202
התאמה ספציפית של שיטות חינוך ... 206
אינדיבידואליזציה פרסונלית ... 212
סגנונו האישי של המורה ... 219
ביבליוגרפיה ... 222
ז פרסונליזציה של החינוך וההוראה: יצירתיות וחינוך ... 227
יצירתיות - מהי? ... 230
חשיבה מתמקדת ומסתעפת ... 234
כיצד לטפח יצירתיות בחינוך? גישתו של קיובי ... 242
מהי הסביבה המעודדת יצירתיות? התנהגות ההורים ... 245
מחקרים אמפיריים בטיפוח יצירתיות ... 248
טיפוח החשיבה היצירתית בבית-הספר ... 250
עוד "מהפיכה" בחינוך או תרומה משמעותית לקידומו? ... 255
ביבליוגרפיה ... 260
ח משבר החינוך ומוצאיו ... 265
"המהפיכה" החינוכית של שבות ה-60 ומה עלה לה ... 267
תוכניות לימוד חדשות ... 268
מדוע נכשלו הרפורמות? לא כל חידוש חשוב ... 275
קשה לבצע שינויים בחינוך ... 276
בעיות חדשות ללא פתרון ... 279
מגמות שונות בהתמודדות עם המשבר ... 281
המגמה הליברלית ... 285
המגמה הרדיקלית ... 291
המגמה הסוציאליסטית-הומניסטית ... 298
ביבליוגרפיה ... 303
ט החינוך הפתוח ... 307
מה בין בית-הספר הפתוח לבין החינוך הפרוגרסיבי? ... 317
התפתחות הפסיכולוגיה ... 319
הפרזות שהן פרי של ראשונות ... 321
עיקרי התיאוריה של החינוך הפתוח ... 323
המוטיבציה ללמידה היא פנימית מעיקרה ... 325
תמורה במעמדו של המורה ... 328
אינדיבידואליזציה — העיקרון הפסיכולוגי המכריע בחינוך ... 330
חירות אינדיבידואלית וגבולותיה ... 332
בית-הספר הפתוח במחקר ... 337
ביבליוגרפיה ... 346
י חינוך לערכים מוסריים ורעיוניים ... 351
עקרונות יסוד ... 353
הזכות לחינוך מוסרי ... 356
אוניברסליות ויחסיות כמוסר ... 361
אינדוקטרינציה וחינוך ... 364
חינוך למוסר - הלכה למעשה ... 370
הבהרת-ערכים כחינוך למוסר ... 371
התוכנית האנגלית לחינוך מוסרי Lifeline ... 377
תורת קולברג בחינוך למוסר ... 383
ההשתמעויות החינוכיות מתורת קולברג ... 394
ביקורת תורתו של קולברג ... 397
ביקורת מתודולוגית ... 400
חינוך למוסר הוא אבטיפוסי לחינוך לערכים ... 404
ביבליוגרפיה ... 406
סוף דבר ... 413
מילון מונחים ... 417
מפתח שמות ... 427
מפתח עניינים ... 435
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה