C1
אקלים של צמיחה ... 0
תוכן העניינים ... 7
פתח דבר ... 11
פרק 1 החלום - חינוך הומניסטי ... 15
שלושה יסודות של תורות חינוכיות ... 16
הפסיכואנליזה והחינוך ... 19
כהייביוריזם וחינוך ... 21
הפסיכולוגיה ההומניסטית - אברהם מסלאו Abraham Maslow ... 23
קרל רוג'רס - Carl Rogers ... 30
ארתור קומבס - Arthur Combs ... 33
חינוך הומניסטי - מקורות ועקרונות ... 36
פרק 2 המציאות - חינוך הומניסטי במבחן הביקורת ... 48
הביקורת הפסיכולוגית־עיונית ... 51
הביקורת החברתית. ... 57
הביקורת החינוכית. ... 62
פרק 3 השילוב - חופש ומחויבות ... 70
ויקטור פראנקל - Victor Frankl ... 76
פאולו פריירה - Paulo Freire ... 77
תורתו של פריירה במבחן מציאותנו ... 82
יישומים חינוכיים ... 88
פרק 4. תלות־גומלין - גישות הוליסטיות ... 91
מחקר קליני - מהו? ... 92
מערכות פתוחות ... 98
תיאוריית השדה. ... 106
פסיכולוגיה הוליסטית -גשטאלט. ... 113
חינוך קונפלואנטי - (Confluent Eduction) ... 118
פרק 5. מיטביות - מי מפחד מסתירות? ... 127
דילמות - גישות חד־ממדיות. ... 128
דילמות - גישות רב־ממדיות. ... 131
תרומת תורת הגשטאלט לסוגיית הסתירות והניגודים. ... 138
ההגיונות הסותרים בהוראה. ... 144
הגישה הפרדוקסלית . ... 147
פרדוקסים בקבוצות. ... 150
סתירות בחינוך ... 154
פרק 6. ערכים - חינוך ערכי הלכה למעשה ... 159
הבהרת ערכים ... 161
הגישה הקוגניטיבית־התפתחותית. ... 166
חיוב ושלילה בשתי הגישות ... 172
אשליות רווחות אודות חינוך ערכי ... 176
ארבעה היבטים של התהליך החינוכי. ... 177
שלושה מרכיבים של חינוך ערכי. ... 180
מודל יישומי לשילוב כל הגורמים. ... 183
שתי סכנות: אינדוקטרינציה וניטרליות ערכית. ... 187
מסרים סמויים ... 191
פרק 7 אקלים - תהליכים בין־אישיים וקבוצתיים ... 196
שלושה מודלים של אקלים חינוכי. ... 197
נורמות. ... 200
תקשורת. ... 209
מנהיגות. ... 228
עיבוד קבוצתי של גורמי אקלים. ... 235
פרק 8. המחנך - ניהול של דיאלוג חינוכי ... 241
חינוך מחדש. ... 244
מודעות עצמית. ... 245
ממודעות עצמית לקבלת אחריות. ... 248
אחריות משותפת. ... 251
למידה אוטוביוגרפית. ... 253
המורה כלומד. ... 256
סגנונות מנהיגות. ... 257
של מי האחריות? ... 258
סגנונות־למידה אישיים. ... 262
הערכה ומתן ציונים. ... 264
סוף דבר ... 271
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה