C1
למה בכלל בית ספר?: מטרות החינוך במאה ה-21 – מבט ישראלי ... 0
תוכן עניינים ... 5
מה הבעיה? ... 9
חלק ראשון: התקופה, סוגיות והוגים כמציבי מטרות חינוכיות ... 17
22 סוגיות והוגים מתווי מטרות ... 22
1. בית הספר המודרני בראשית דרכו ... 23
המחצית הראשונה של המאה ה-20 ... 33
3. אלפרד נורת' וייטהד – פילוסוף, פיסיקאי והוגה חינוכי ... 42
4. ההשקפה הקונסטרוקטיביסטית, פיאז'ה ו-ויגוטסקי ... 50
המחצית השנייה של המאה ה-20 ... 56
6. פאולו פריירה ופדגוגיית המדוכאים ... 61
7. השפעת הפסיכולוגיה ההומניסטית על החינוך ... 67
8. שלוש האידיאולוגיות של צבי לם ויורם הרפז ... 70
9. הנרטיבים של ניל פוסטמן ... 80
10. בסבך החינוך הפתוח והדמוקרטי ... 87
11. ההכנה לחיים של החינוך האנתרופוסופי ... 95
המאה ה-21 ... 100
13. למידת חקר לסוגיה ... 105
14. החינוך הגבוה של נמרוד אלוני ... 109
15. קן רובינסון – יצירתיות במקום הנכון ... 114
16. מהם בדיוק כישורי המאה ה-21? ... 118
17. הדרישות לחשיבה והבנה – "אופק פדגוגי" ... 122
18. ערכים ... 128
19. תרבות הנוער וגיבוש זהות: האם הקשיים רבים מבעבר? ... 133
20. שובר שוויון – הלמידה המקוונת ומטרות החינוך ... 148
21. חינוך לקריירה ועתיד תעסוקתי ... 154
22. תעודת בגרות – כרטיס הכניסה לאקדמיה ... 159
חלק שני: מן התיאוריה – לפרקטיקה ... 166
מטרות החינוך: מה יש באחת שאין באחרות ... 167
שילוב מטרות ... 192
צוואר הבקבוק: הטמעת המטרות ומימושן ... 195
חשיבה מסדר גבוה כמשל: כישלון מהדהד בהטמעת שאילת שאלות טובות ... 197
אף על פי כן נוע תנוע ... 202
חלק שלישי: מטרה לאומית: שוויון הזדמנויות בחינוך ... 214
מן המיקרו – למאקרו ... 215
סיכום: ביזור מושכל של מערכת החינוך ... 227
ספרות ... 233
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה