קראו בכותר - למה בכלל בית ספר? : מטרות החינוך במאה ה-21 – מבט ישראלי
C1

למה בכלל בית ספר?: מטרות החינוך במאה ה-21 – מבט ישראלי ... 0

תוכן עניינים ... 5

מה הבעיה? ... 9

חלק ראשון: התקופה, סוגיות והוגים כמציבי מטרות חינוכיות ... 17

22 סוגיות והוגים מתווי מטרות ... 22

1. בית הספר המודרני בראשית דרכו ... 23

המחצית הראשונה של המאה ה-20 ... 33

3. אלפרד נורת' וייטהד – פילוסוף, פיסיקאי והוגה חינוכי ... 42

4. ההשקפה הקונסטרוקטיביסטית, פיאז'ה ו-ויגוטסקי ... 50

המחצית השנייה של המאה ה-20 ... 56

6. פאולו פריירה ופדגוגיית המדוכאים ... 61

7. השפעת הפסיכולוגיה ההומניסטית על החינוך ... 67

8. שלוש האידיאולוגיות של צבי לם ויורם הרפז ... 70

9. הנרטיבים של ניל פוסטמן ... 80

10. בסבך החינוך הפתוח והדמוקרטי ... 87

11. ההכנה לחיים של החינוך האנתרופוסופי ... 95

המאה ה-21 ... 100

13. למידת חקר לסוגיה ... 105

14. החינוך הגבוה של נמרוד אלוני ... 109

15. קן רובינסון – יצירתיות במקום הנכון ... 114

16. מהם בדיוק כישורי המאה ה-21? ... 118

17. הדרישות לחשיבה והבנה – "אופק פדגוגי" ... 122

18. ערכים ... 128

19. תרבות הנוער וגיבוש זהות: האם הקשיים רבים מבעבר? ... 133

20. שובר שוויון – הלמידה המקוונת ומטרות החינוך ... 148

21. חינוך לקריירה ועתיד תעסוקתי ... 154

22. תעודת בגרות – כרטיס הכניסה לאקדמיה ... 159

חלק שני: מן התיאוריה – לפרקטיקה ... 166

מטרות החינוך: מה יש באחת שאין באחרות ... 167

שילוב מטרות ... 192

צוואר הבקבוק: הטמעת המטרות ומימושן ... 195

חשיבה מסדר גבוה כמשל: כישלון מהדהד בהטמעת שאילת שאלות טובות ... 197

אף על פי כן נוע תנוע ... 202

חלק שלישי: מטרה לאומית: שוויון הזדמנויות בחינוך ... 214

מן המיקרו – למאקרו ... 215

סיכום: ביזור מושכל של מערכת החינוך ... 227

ספרות ... 233

אנא המתן/י... הספר בטעינה