קראו בכותר - חוללות עצמית - אבחון והתערבות : שימוש במתודולוגיה איכותית לחשיפת אמונות חוללות בתחום החינוך
15

חוללות עצמית – אבחון והתערבות: שימוש במתודולוגיה איכותית לחשיפת אמונות חוללות בתחום החינוך ... 0

תוכן העניינים ... 5

הקדמה ... 9

מבוא ... 13

חלק א': מהי חוללות ומה הקשר בינה לבין הכוונה עצמית בלמידה וביצוע ... 15

2 הגדרת החוללות העצמית (Self Efficacy) ... 18

3. תהליכי החשיבה המעורבים בתהליך ההערכה של החוללות העצמית (sub-processes) ... 19

4. הערכת חוללות (efficacy beliefs) ואמדן חוללות (efficacy appraisal) ... 29

5. מקורות האינפורמציה של תפיסת החוללות העצמית ... 31

6. חוללות עצמית: תהליך תלוי סיטואציה ספציפית או תכונה כללית ... 45

7. הקשר בין חוללות עצמית לבין הכוונה עצמית בלמידה, והישגים אקדמיים ... 51

8. סוגי חוללות: חוללות עצמית אישית, מקצועית, וקולקטיבית ... 60

חלק ב': הפער בין חוללות עצמית ובין ביצוע וטיפוסי לומדים ... 62

2. גורמים אפשריים לאמדן חוללות שגוי ... 64

3. הפער בין אמדן לבין ביצוע – כיול (Calibration) של חוללות עצמית וטיפוסי לומדים ... 65

4. חוללות עצמית אצל ילדים ותפקיד בית-הספר בהתפתחותה ... 68

5. חוללות עצמית של מבוגרים ... 71

פרק ב: אבחון חוללות עצמית בדרך החקר האיכותי: איסוף, ניתוח ותיקוף נתונים ... 73

2. המתודולוגיה האיכותית לחשיפת תהליכי החוללות העצמית ... 79

3. אמינות / תוקף trustworthiness ואתיקה ... 92

פרק ג : התערבות לטיפוח חוללות עצמית ... 97

חלק א': מערך כלי התערבות לטיפוח חוללות עצמית ... 98

1. הצלחות קודמות ... 99

2. מידול (modeling) ... 104

3. שכנוע וורבלי ... 106

.4 יצירת מצבים פיזיולוגיים ורגשיים נעימים וחיוביים ... 109

.5 הערכה עצמית :(Self-Evaluation) התייחסות לדיוק ניבוי איכות הביצוע ... 110

.6 קביעת מטרות ... 113

.7 אימון במיומנויות ... 121

.8 רפלקסיה (reflection) ... 127

.9 משחק המיון לשלשות (Kelley, 1970) Triadic Sorting – ... 142

.10 שימוש במספר כלים בו זמנית ... 143

חלק ב:' דוגמה ות להעלאת חוללות עצמית והשתמעויות לעתיד ... 147

.2 ניסיון לצמצם פער בין חוללות עצמית מקצועית גבוהה של יועצת בית- ספר לבין ביצוע נמוך שלה ביחס לאחד הלומדים ... 152

.3 חוללות עצמית של סטודנט בחינוך הגבוה ללמוד ... 155

חלק ג:' מסקנות השתמעויות לעתיד ... 159

רשימת מקורות ... 165

References ... 167

אנא המתן/י... הספר בטעינה