C1
"תכנית ההתנתקות החד-צדדית," בראי שיקומם של התלמידים העקורים (2013-2005) ... 0
תוכן העניינים ... 3
הקדמה ... 7
מבוא ... 13
השיקולים להקמת גוש-קטיף ... 14
יישובים ואוכלוסייה במועצה המקומית חבל-עזה ... 17
"בנערינו ובזקנינו" – הפרופיל האנושי של המתיישבים בחבל-עזה ... 21
סיכום ודיון ... 24
פרק א' ... 27
"היהפוך כושי עורו": אריאל שרון, "אבי ההתיישבות", הוגה תכנית-ההתנתקות החד-צדדית?! ... 28
"עצת אחיתופל": השפעת מקורביו? ... 30
שיקולים אסטרטגיים: מדיניות וביטחון ... 34
"העולם כולו נגדנו": התחייבויותיה של ידידתנו, ארה"ב, לגיבוי תכנית ההתנתקות – משענת קנה רצוץ? ... 43
"האתרוג": שרון, התקשורת וההתנתקות ... 46
"עומק העקירה – כעומק החקירה": היבטים אישיים כהסבר לתכנית ההתנתקות ... 49
"משאל העם" ו"הקמת קדימה" – כל הדרכים מובילות להתנתקות ... 52
סיכום ודיון ... 54
פרק ב' ... 59
סיכום ודיון ... 66
פרק ג' ... 71
החוק ושברו: כישלון הפנייה לבג"צ ... 72
"הָיה לא תהיה" – שברה של הציונות הדתית ... 74
"אנשים אחים אנחנו": דרכי ההתנגדות להתנתקות באווירה מתלהמת ... 79
צה"ל והציבור הדתי-לאומי – נוכח הפינוי הכפוי ... 85
בני-הנוער נוכח פעולות המחאה כנגד תכנית ההתנתקות ... 90
סיכום ודיון ... 91
פרק ד' ... 97
"עבדי הזמן עבדי עבדים הם" – ממד תכנון הזמן ומשמעותו ... 98
היערכות לפינוי ול"יום שאחרי": "הפתרון הקהילתי" ... 102
מערכת החינוך בחבל-עזה: מבנה ותמורות 2012-2005 ... 104
"תפוח האדמה הלוהט" – מערכת-החינוך נוכח הפינוי ... 113
סיכום ודיון ... 115
פרק ה' ... 121
"העקירה הכפולה" – פיזור המתנחלים במקומות יישוב ארעיים ... 124
טראומת הפינוי – מאפיינים ותסמינים ... 134
1. פירוק התא המשפחתי ... 136
3. בעיות פרנסה ותעסוקה ... 138
4. רמת התעסוקה ... 139
6. המשבר הכלכלי ... 140
7. חוסר השליטה ההורית על הילדים ... 141
שלבים עיקריים בטיפול בתלמידים העקורים מחבל-עזה ... 145
1. תקופת טרום העקירה ... 146
3. תקופת המגורים הזמניים ... 147
סיכום ודיון ... 148
פרק ו' ... 153
ילדים ובני-נוער מפונים במצוקה ובסיכון ... 154
ההתנתקות, תסמיני הדחק והירידה ברמה הדתית בקרב בני-הנוער ... 159
טראומת הפינוי ועמדות בני-הנוער בשאלת הגיוס לצה"ל ... 161
פערים לימודיים, ירידה ברמת ההישגים ובאחוזי ההצלחה בבחינות הבגרות ... 164
נשירה גלויה וסמויה ... 169
טראומה ותרפיה ... 173
סיכום ודיון ... 176
פרק ז' ... 185
ההידברות בין הרשויות המוסמכות – לבין המתנחלים: מנתק מוחלט וממסלול עוקף – למשא ומתן ישיר ... 186
בירוקרטיה ורגולציה: "אבי-אבות-צוואר-הבקבוק" בתהליך השיקום ... 192
"קו-פרשת-המים" – תמורות ושינויים במגמת שיקום העקורים ... 196
תמורות ושינויים בטיפולו של משרד החינוך בשיקומם של התלמידים העקורים ... 201
סיכום ודיון ... 204
פרק ח' ... 211
תקצוב תכנית ההתנתקות ואומדן עלותה – הוצאות ישירות ועקיפות ... 212
אומדן ה"בזבוז" בהוצאות מימון תכנית ההתנתקות ... 220
עלות השיקום החברתי והחינוכי ... 223
סיכום ודיון ... 224
סיכום ... 229
תכנית ההתנתקות החד-צדדית: "סוף מעשה ולא במחשבה תחילה" ... 231
טרמינולוגית כינויי ההתנתקות כראי לשסע בעם ... 233
המאבק על הבית – ושברו ... 234
היעדר תכנון, היעדר תיאום וכשלי ביצוע מראשית ועד אחרית ... 236
טראומת העקירה, הפגיעה ברווחתם האישית ובתפקודי הלמידה של התלמידים עקורים ... 237
ממשבר – למבשר: האצת שיקומם של העקורים ... 240
ליקויים מהותיים בתהליך השיקום החינוכי ... 241
רשימה ביבליוגרפית ... 245
נספחים ... 263
נספח מס' 1 – מר מרדכי בטר ... 265
נספח מס' 2 – מר מאיר סבג ... 268
נספח מס' 3 – הרב יעקב (קובי) בורנשטיין ... 273
נספח מס' 4 – גב' יוכי סימן-טוב ... 276
נספח מס' 5– מפת פיזור מפוני חבל-עזה וצפון-השומרון ... 283
נספח מס' 6 – מפת היישובים הזמניים והקבועים של מפוני חבל-עזה וצפון-השומרון, מעודכנת ליוני 2010 ... 285
נספח מס' 7 – איכה אבדה זבת חלב ודבש / ד"ר יואל אליצור ... 286
נספח מס' 8 – איכה?! / יהושע בוך ... 288
נספח מס' 9 – שאי נהי וקינה / שמעון רחמים ... 290
נספח מס' 10 – קינה על חורבן גוש קטיף/ נועם ארנון ... 292
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה