קראו בכותר - הגננת – כמנהלת-גן וכמנהיגה חינוכית - פרקי-ניהול
C1

הגננת - כמנהלת-גן וכמנהיגה חינוכית פרקי-ניהול ... 0

תוכן-העניינים ... 3

הקדמה ... 7

מבוא ... 9

א. גבולות, המבדילים בין פנים וחוץ של הארגון ... 10

ב. שמירה על מטרות הארגון ועל רווחיותו ... 11

ה. מנגנוני שימור והסתגלות למציאות משתנה ... 12

מטרות הספר ומבנהו ... 24

פרק ראשון: תדמית-הגננת והעצמת-אישיותה ... 27

שיפור הדימוי העצמי ... 30

סגנון-הדיבור ... 31

דיבור לפני קהל ... 33

כוח-ההקשבה ... 34

שפת-הגוף ... 37

סגנון-הלבוש ... 38

אסרטיביות ... 39

קורות-חיים ... 40

שיווק עצמי ... 41

העצמת גננות בתחילת-דרכן מתוך קשרי שדה-מכללה ומשרדהחינוך ... 42

זיהוי גורמי השחיקה ומניעתם ... 45

יוזמה חינוכית: שיטה, תכנון וביצוע – דרך אחרת להעצמת הגננתולמניעת-שחיקתה ... 48

פרק שני: קשרי-גומלין בעבודת-הגננת עם ההורים ... 51

טיפול בתוקפנות ... 71

מה מאפיין את הקשרים שלנו עם ההורים? ... 73

תפקידיה המרכזיים של הגננת בעבודה עם הורי-הילדים ... 74

התמודדות עם מצבים של אבדן, מוות ושכול במשפחה ... 75

התמודדות עם מצבים של גירושין ופרידה של ההורים ... 77

התמודדות עם מצבים נדירים, שבהם מתעורר חשד להתעללות בילד מצד בני-משפחתו ... 78

ניהול תקציב הגן – דרך נוספת לעידוד-מעורבות ... 83

ההורה – כשותף וכלקוח בגן-הילדים ... 84

מצבים בעייתיים בשיתוף-הורים ... 87

מודלים מסוימים שהועלו או הופעלו על-ידי גננות ... 88

דילמה, העלולה ליצור חיכוך עם הורים: מעברים – מן הגן לכיתה א' או עוד שנה בגן? ... 89

פרק שלישי: אקלים-גן מיטבי ... 95

ארגון-הגן וניהולו ... 96

התלקיט וטבלת-ההתפתחות האישית לכל ילד ... 102

פרק רביעי: תפקידה של הגננת לטיפוח זהות יהודית בגן ... 117

פרק חמישי: מיומנויות-ניהול-גן ... 135

ניהול-צוות בגיל הרך ... 137

הצעות לסדר-יום בגן-ילדים – עם הארכת-יום-הלימודים במסגרת "אופק חדש" ... 142

הצעה לארגון סדר-יום בגן-ילדים לגילאי טרום-טרום-חובה ... 143

ניהול-זמן יום אחד הוזמן מרצה זקן בבית-הספר למִנהל ציבורי בארה"ב לשאת הרצאה ... 153

ניהול-זמן – טיפול במקור, לא בסימפטום ... 159

קבלת-החלטות – תכונת מנהיגות חשובה ... 161

קידום-המועמד ... 163

כאשר ההחלטות אינן מוצלחות ... 164

מינהל ... 165

פרק שישי: יחסי הגננת עם גורמי-חוץ ... 167

מוקדי הפעילות הייעוצית כיום ומוקדי-פעילות אפשריים בעתיד ... 170

רצף גן – בית-ספר ... 173

יחסי גננת – רשות מקומית ... 174

יחסי גננת – מפקחת ומדריכות ... 175

יחסי גננת עם גננות עמיתות ... 176

פרק שביעי: ביטחון ובטיחות בגן ... 179

רקע ... 180

מבטיחות מונעת – לבטיחות מעצבת ... 181

הגדרה חדשה לחינוך לבטיחות ... 182

הרחבת המושג "בטיחות" ... 183

עידוד מעורבות של המבוגרים המשמעותיים בהקנית ערכיהיסוד של התנהגות בטוחה ... 185

תיק-ניהול-גן ... 186

סריקת-הגן והחצר ... 187

נעילת שער הגן ... 188

פרק שמיני: הגננת כמנהיגה לסביבה אקולוגית ... 191

כיצד תבוא התאוריה לידי ביטוי בגן? ... 193

גורמים, העשויים לסייע להגשמת התכנית ... 194

פרק תשיעי: מנהיגות-הגננת והסביבה החינוכית ... 199

מהו עיצוב הסביבה החינוכית? ... 200

תפקיד הסביבה בטיפוח יצירתיות בגיל הרך ... 202

כיצד מומלץ להעביר את הנושא, שנבחר בגן-הילדים? ... 203

כמה עצות שימושיות לעיצוב סביבה לימודית בגן ... 204

הפעלת מוקדי יצירה ומשחק בחומרים ... 206

מעורבות-הורים בפעילות בחצר-הגן ... 207

פרק עשירי: ראיונות עם גננות ... 211

ביבליוגרפיה ... 223

נספחים ... 227

נספח 1 – טבלאות לניהול תכנית-עבודה שנתית – ארגונית ומנהלית ... 229

נספח 2 – מוכנים לבית הספר! ... 233

נספח 3 – חוזר מנכ"ל לתכנית תל"ן בגן ... 245

נספח 4 – תכנית-עבודה בגן-ילדים ... 247

אנא המתן/י... הספר בטעינה