C1
הגננת - כמנהלת-גן וכמנהיגה חינוכית פרקי-ניהול ... 0
תוכן-העניינים ... 3
הקדמה ... 7
מבוא ... 9
א. גבולות, המבדילים בין פנים וחוץ של הארגון ... 10
ב. שמירה על מטרות הארגון ועל רווחיותו ... 11
ה. מנגנוני שימור והסתגלות למציאות משתנה ... 12
מטרות הספר ומבנהו ... 24
פרק ראשון: תדמית-הגננת והעצמת-אישיותה ... 27
שיפור הדימוי העצמי ... 30
סגנון-הדיבור ... 31
דיבור לפני קהל ... 33
כוח-ההקשבה ... 34
שפת-הגוף ... 37
סגנון-הלבוש ... 38
אסרטיביות ... 39
קורות-חיים ... 40
שיווק עצמי ... 41
העצמת גננות בתחילת-דרכן מתוך קשרי שדה-מכללה ומשרדהחינוך ... 42
זיהוי גורמי השחיקה ומניעתם ... 45
יוזמה חינוכית: שיטה, תכנון וביצוע – דרך אחרת להעצמת הגננתולמניעת-שחיקתה ... 48
פרק שני: קשרי-גומלין בעבודת-הגננת עם ההורים ... 51
טיפול בתוקפנות ... 71
מה מאפיין את הקשרים שלנו עם ההורים? ... 73
תפקידיה המרכזיים של הגננת בעבודה עם הורי-הילדים ... 74
התמודדות עם מצבים של אבדן, מוות ושכול במשפחה ... 75
התמודדות עם מצבים של גירושין ופרידה של ההורים ... 77
התמודדות עם מצבים נדירים, שבהם מתעורר חשד להתעללות בילד מצד בני-משפחתו ... 78
ניהול תקציב הגן – דרך נוספת לעידוד-מעורבות ... 83
ההורה – כשותף וכלקוח בגן-הילדים ... 84
מצבים בעייתיים בשיתוף-הורים ... 87
מודלים מסוימים שהועלו או הופעלו על-ידי גננות ... 88
דילמה, העלולה ליצור חיכוך עם הורים: מעברים – מן הגן לכיתה א' או עוד שנה בגן? ... 89
פרק שלישי: אקלים-גן מיטבי ... 95
ארגון-הגן וניהולו ... 96
התלקיט וטבלת-ההתפתחות האישית לכל ילד ... 102
פרק רביעי: תפקידה של הגננת לטיפוח זהות יהודית בגן ... 117
פרק חמישי: מיומנויות-ניהול-גן ... 135
ניהול-צוות בגיל הרך ... 137
הצעות לסדר-יום בגן-ילדים – עם הארכת-יום-הלימודים במסגרת "אופק חדש" ... 142
הצעה לארגון סדר-יום בגן-ילדים לגילאי טרום-טרום-חובה ... 143
ניהול-זמן יום אחד הוזמן מרצה זקן בבית-הספר למִנהל ציבורי בארה"ב לשאת הרצאה ... 153
ניהול-זמן – טיפול במקור, לא בסימפטום ... 159
קבלת-החלטות – תכונת מנהיגות חשובה ... 161
קידום-המועמד ... 163
כאשר ההחלטות אינן מוצלחות ... 164
מינהל ... 165
פרק שישי: יחסי הגננת עם גורמי-חוץ ... 167
מוקדי הפעילות הייעוצית כיום ומוקדי-פעילות אפשריים בעתיד ... 170
רצף גן – בית-ספר ... 173
יחסי גננת – רשות מקומית ... 174
יחסי גננת – מפקחת ומדריכות ... 175
יחסי גננת עם גננות עמיתות ... 176
פרק שביעי: ביטחון ובטיחות בגן ... 179
רקע ... 180
מבטיחות מונעת – לבטיחות מעצבת ... 181
הגדרה חדשה לחינוך לבטיחות ... 182
הרחבת המושג "בטיחות" ... 183
עידוד מעורבות של המבוגרים המשמעותיים בהקנית ערכיהיסוד של התנהגות בטוחה ... 185
תיק-ניהול-גן ... 186
סריקת-הגן והחצר ... 187
נעילת שער הגן ... 188
פרק שמיני: הגננת כמנהיגה לסביבה אקולוגית ... 191
כיצד תבוא התאוריה לידי ביטוי בגן? ... 193
גורמים, העשויים לסייע להגשמת התכנית ... 194
פרק תשיעי: מנהיגות-הגננת והסביבה החינוכית ... 199
מהו עיצוב הסביבה החינוכית? ... 200
תפקיד הסביבה בטיפוח יצירתיות בגיל הרך ... 202
כיצד מומלץ להעביר את הנושא, שנבחר בגן-הילדים? ... 203
כמה עצות שימושיות לעיצוב סביבה לימודית בגן ... 204
הפעלת מוקדי יצירה ומשחק בחומרים ... 206
מעורבות-הורים בפעילות בחצר-הגן ... 207
פרק עשירי: ראיונות עם גננות ... 211
ביבליוגרפיה ... 223
נספחים ... 227
נספח 1 – טבלאות לניהול תכנית-עבודה שנתית – ארגונית ומנהלית ... 229
נספח 2 – מוכנים לבית הספר! ... 233
נספח 3 – חוזר מנכ"ל לתכנית תל"ן בגן ... 245
נספח 4 – תכנית-עבודה בגן-ילדים ... 247
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה