218
טקסטים גרפיים כלים לטיפוח האוריינות של ילדי הגן ... 0
תוכן העניינים ... 5
מבוא ... 9
סמלים ... 10
ייצוגים פנימיים וייצוגים חיצוניים ... 12
טקסטים גרפיים ... 14
התפתחות התפיסה וההבנה של טקסטים גרפיים ... 15
שימוש בטקסטים גרפיים לא-מילוליים בגיל הרך ... 17
גישה פדגוגית ... 19
מבנה הספר ... 22
פעילות המיועדת ללומדים במכללות לחינוך ... 23
מקורות ... 24
פרק א: ציורים ואיורים ... 29
התפתחות היכולת להבין ציורים כסמלים ... 30
ההתפתחות של היכולת להפיק ציורים מייצגים ... 32
ציורים ככלים הכרתיים ותקשורתיים ... 37
איורים ... 39
ציורים ואיורים כגשר אל הכתב ... 43
איורים נרטיביים ... 44
איורים מדעיים ... 47
איורים המתעדים תצפיות ... 49
איורים כמודלים לתהליכים ומבנים ... 53
היכולת של ילדים להבחין בין איורים נרטיביים לאיורים מדעיים ... 55
פעילויות עם איורים ... 60
פעילויות עם ציורים ואיורים בגנים ... 61
מקורות ... 65
פרק ב: תצלומים ... 73
סוגות של תצלומים ... 74
עיתונות מצולמת (photo-journalism) ... 75
תצלומים ככלי להבניית הזיכרון האישי והקהילתי ... 78
תצלומים המעוררים תגובה רגשית ... 80
אוצרות (curatorship) ... 81
התפתחות ההבנה של הקשר שבין התצלום כאמצעי לייצוג ובין המצולם כמיוצג ... 83
הבנת המאפיינים הטכניים המיוחדים לצילום ... 85
תרומת השימוש בתצלומים לשותפים למסגרת החינוכית ... 90
תרומה לידע על אודות העולם ... 92
טיפוח השפה והאוריינות ... 93
טיפוח החשיבה המרחבית ... 96
קידום הגיהות הרגשית ... 97
קידום הכשירות החברתית ... 99
צילום ככלי לשיקוף דעות ורגשות של ילדים ... 100
האתיקה של שימוש בתצלומים ... 101
פעילויות עם תצלומים ... 102
פעילויות צילום בגן ... 105
מקורות ... 109
פרק ג: צלמיות ... 115
התכנים המיוצגים ... 116
דרכי הייצוג ... 119
תפיסה והבנה של צלמיות ... 121
ההקשר החברתי-תרבותי (ההיבט הפרגמטי) ... 126
מאפייני הנמענים ... 128
עיצוב של צלמיות יעילות ... 129
מידת ההתאמה של הצלמית לתוכן המיוצג ולעיבודו (congruence) ... 132
ייצוג ישיר ... 133
ייצוג עקיף ... 134
השימוש בצלמיות בגן ... 142
טיפוח השפה הדבורה ומיומנויות מטא-לשוניות ... 145
שימוש בצלמיות ככלי חברתי תקשורתי ... 146
הבנה והפקה של צלמיות בטקסטים מסוגות שונות ... 152
מתכונים ... 153
עלוני מידע על אתרים ... 155
פעילויות עם צלמיות ... 158
פעילויות עם צלמיות בגן ... 159
מקורות ... 161
פרק ד: מפות ... 167
הייצוג של יחסים במרחב מפרספקטיבה התפתחותית ... 170
מפות ככלים לייצוג מרחבי ... 174
גורמים המשפיעים על היכולת להשתמש במפות ... 176
קנה מידה ... 177
זווית ... 178
הקשרים שבין המפה, העולם והפרט ... 179
"התאמה" (alignment) ... 180
התמצאות על פי נקודות ציון ... 181
המפה ככלי להעצמת האינטראקציה של ילדי גן עם סביבתם ... 185
פעילויות עם מפות ... 188
פעילויות עם מפות בגנים ... 190
מקורות ... 197
פרק ה: לוחות-זמן ... 203
התפתחות של מושגי זמן אצל ילדים ... 208
התפתחות השימוש בכלים לשוניים לציון זמן בשפת הילדים ... 210
הקשר בין מושגי זמן למושגי מרחב ... 212
התרומה של לוחות-זמן להמשגת הזמן ולהרחבת הקוגניציה ... 213
השימוש בלוחות-זמן בגן ... 215
הלוח היומי בגן ... 217
העצמה קוגניטיבית ותמיכה רגשית ... 218
פעילות עצמאית עם לוח שבועי ... 219
חזרה לאתר
כניסת רשומים
חזרה לאתר
כניסת רשומים
חזרה לאתר
כניסת רשומים
הלוח החודשי בגן ... 222
הלוח השנתי בגן ... 223
היכרות עם הלוח השנתי ועם תפקודיו המגוונים ... 226
תכנון שנתי ... 227
פעילויות עם לוחות-זמן ... 230
פעילויות עם לוחות-זמן בגן ... 232
מקורות ... 234
סוף דבר: טקסטים משולבים ... 239
נספח: פעילות עם לוח שבועי ... 241
היכרות עם מושגי זמן ... 242
מניית ימי השבוע ... 244
יחסי הגומלין שבין הציור לשפה הדבורה ... 245
ייצוג של אירועים ואנשים באמצעות ציורים וצלמיות ... 246
שפה כתובה ... 248
Abstract ... 252
חזרה לאתר
כניסת רשומים
אנא המתן/י... הספר בטעינה