|
עמוד:11
תהליך הכתיבה המשותף מנקודת המבט שלי ד"ר רפי דודזון , מרכז מיח"ם , הציע לי , להנחות את כתיבת הספר המשותף לאנשי מיח"ם בהמשך לקול קורא שנשלח ממכון מופ"ת . עבודתי והכשרתי כמרצה וחוקר במכללת קיי ובאוניברסיטת בן-גוריון בתחומים של חשיבה , מחשב , והוראה ולמידה סיפקו לי את הזרז ואת העניין להיענות לאתגר למרות החששות הכבדים שליוו אותי , כמי שזו לו התנסות ראשונית בהנחיה של כתיבה משותפת . במבט לאחור , אין ספק שתהליך ההנחיה והליווי של הכתיבה זימן לי חוויית למידה מיוחדת במינה , שספק אם הייתה נקרית בדרכי בסיטואציה אחרת . כבר מתחילת הדרך החלטתי שהחשיבה שלי כמנחה של הכתיבה בנוגע לאיך ומה לעשות תהיה מלווה בתהליך דינמי של היכרות ולמידה עם כל כותב בנפרד , ועם הקבוצה כולה יחד . בעקבות היכרות זו , ואולי גם בהתאם לאני המאמין הפדגוגי שלי , אימצתי גישת הנחיה שעיקרה לעודד כל אחד מן הכותבים להביע ללמוד אתם ובעזרתם כמו גם ליצור קשרים חברתיים שלא היו מתאפשרים בהיקפם ובמהירותם . יצירת דרכי ביטוי מגוונות בעזרת מדיות שונות Schwarz & Glassner , ) . ( 2007 יכולת שמירה ותיעוד כבסיס לרפלקציה על תהליכי למידה . סיפוק משוב מידי ודיאגנוסטיקה בזמן אמת בנוגע למצב הידע והמיומנויות של תלמידים . אישוש התקשוב באמצעות נתוני סקר של משרד החינוך האמריקני , המבוסס על מטה-אנליזה של מחקרים רבים שמצביעים על יתרונות הלמידה עם מחשבים . במרוצת שלושת העשורים האחרונים התפתחו ציפיות פדגוגיות רבות משימוש בתקשוב בלמידה והוראה , ויחד אתן גם הגיעו אכזבות . לנו , כותבי הספר , אין יומרה להכריע בסוגיות המורכבות שהוזכרו , או להציע מתכונים ומדריכים למשתמש כיצד להתנהל עם האתגרים . הסיפורים ששובצו בספר מעלים אכזבות , קשיים וחששות לא מבוטלים , בעיקר בנוגע לשילוב התקשוב בהוראה ולמידה במכללה להכשרת מורים . לצד אלו מתוארים גם סיפורי הצלחה וניסיונות התמודדות שמזמינים את הקורא להמשך חשיבה ולמידה .
|
|