תערוכה תוצרת סין

עמוד:13

העוצמה שבטבע תוך wiowo הגבולות והתמזגות המרכיבים והמרחבים . באמצעות התבוננות מעמיקה בנוף יוכל האדם לשאוב מכוחו ר 0 , בע ולהסמיעו . בעבודתו של ו" אנו חווים מתח בין היופי הא 0 ת 0 י הנוף לבין זיהויו עם 'ואבנים ועם חלקי גוף חשופים . הגוף מוצג גלם של נוף מורכב , ללא חיבור לסוב"קס פרסי . הגוף החשוף אותנו מהתבנית המסורתית , ועם זאת - ההקשר נותר בתוך התרבות הסינית ומורשתה . מציאות התיעוש המוגבר בסין דהיום באה לידי בי 0 וי בעיקר בתוך הענקיות שאליהן עוברים כפריים רבים כדי ליהנות מפירות הכסף ומהיזמות העסקית . שינויים מהירים אלו באים , לא אחת , על תרבות העבר , הזהות המקומית ושימור המורשת . צ ' ן שאושיונג ( Chen Shaoxiong יצר סדרת תצלומים המבוססת על דגמים מוקסנים מאקסים , ( המציגים את החיים ברחובות סין ומצולמים על רקע ערים בעולם . המפגש יוצר איחוד מבהיל המעיד על צמצום השוני , חוסר הייחוד ועל הצורך להעמיק ולמצוא את הפערים בפרסים הקטנים - בדקויות , ולא בפנורמות נרחבות . ההבדלים בססרוקסורות האורבניות במקומות שונים בעולם הולכים ונעלמים . לבד ממבנים של אמני יוצרת היצירות יש צורך לבחון את כוחן הפנימי , ולהיפתח לאפשרויות המגוונות שאליהן הן מובילות . הקיבעון בהבנת התרבות הסינית נובע בחלקו מן הסגירות שיצרו פרשנויות מערביות אלו , אשר הובילו אל התחנות המוכרות והרומנטיות . האמנות והאמנים מבקשים שיתייחסו אליהם עצמאי , ישיר ופתוח . מעבר לייצוג אמנות סינית עכשווית , התערוכה מייצגת את האמנים עצמם , את סיפור מאבקם , ואת השינויים הפוליטיים , התרבותיים והחברתיים האדירים שעברו ועוברים על סין דהיום . ? הערות Lotte Philipsen , Made in China , Exceptions to the Rules : Interview with Hou Hanru ( Luisiana Museum of Modern Art , 2007 ) , pp . 30- ^ באופן מסורתי העיסוק בעירום באמנות ובתרבות הסינית היה טאבו , והופיע רק בהקשרים פורנוגרפיים . מאז שנות השמונים מסתמן ניסיון של אמנים ושל קבוצות להציג עירום כחלק מן העיסוק כמדיום ישיר וזמין . השלטונות עשו ניסיונות למנוע עיסוק זה , וחוקקו שונים , המונעים "צוג של עירום בחוק . אמני גוף בסין , כמו ג ' אנג ( Zhang Huan ) או מה ליומינג ( Ma Liuming ) מקבוצת האיסט ( East Village ) ' נתקלו במחסומים רבים , והשלטונות מנעו מהם את עבודתם . מאז שלהי שנות התשעים ישנה בסין פתיחות רבה למיצגים ולשילוב הגוף העירום כחלק מהיצירה . הגוף משמש כאתר לפעולה , ואנו רואים כי חלק מן האמנים הסיניים בוחרים להתמודד עמו באמצעות מסורות סיניות שונות . האמן צ י יו ז ' דג י יה Zhijie ) בעבודתו ( Qiu כתובת קעקע 994 , 2 ו איחוד בין הגוף הגשמי לאות ולסימן ערטילאי , האות האדומה מתחברת לגוף החי ומשתלבת במבנהו האנטומי . האות , שבאופן רגיל נרשמת על משטח דדממד , מקבלת את פני הגוף התלת ממח , ומושלמת הקיר ברקע . דיו האות מקבלת את המאפיינים הפלסטיים של הגוף , ומתאחדת עם האובייקט . שילוב נוסף בין גוף לכתב ניתן למצוא בעבודתו ג י אנג הואן , ( Zhang Huan ) אילן יוחסין , . 2000 הואן ביקש משני כתב לכתוב על פניו באופן הדרגתי , ואט אט להעלים את פניו ולכסותם בדיו . פעולת הכתיבה , שהיא שכלתנית ותרבותית מעיקרה , בהדרגה תהליך של טשטוש ושל מחיקה , המונעת את האפשרות לקרוא , וסותרת את הצידוק הלוגי של הפעולה . הפנים הצבועות בדיו מעוררות דימוי אנושי זר ותחושה פרימיטיבית פולחנית יצרית , הזרה לתהליך הכתיבה השכלתני . לצד אמנים העוסקים במפגש בין גוף לכתב , אחרים משלבים בין לבין מסורת ציורי הנוף . הואנג יאן ( Huang Yan ) בעבודה נוף : כתובת קעקע מס י , 1999 , 7 מצייר על הגוף נוף מסורתי הרים ושל עצים על פי תבניות היצירה של אמני העבר . מסורת הקעקוע בסין שמורה , בדרך כלל , להנצחת יצורים אימתניים , כגון דרקונים ומפלצות . בציור הנוף על הגוף יוצר יאן מפגש חדש ושונה . הוא מאחד אסתטיקה מסורתית של הנוף לגוף הנעדר ממערכת הערכים ) איחוד טעון במיוחד בין הגוף לבין מסורת ציור הנוף הסינית . בסדרת הוא מצלם ישבנים וחלקי גוף במבני הרים אופייניים , ובונה באמצעותם קסום , מעורפל ומסתורי . במקור הנופים המסורתיים הציגו את הסוד > ade in China : Contemporary Art from the Estella Collection , " The irator : Anders Kold Curator at the Israel Museum : Suzanne Landau תערוכות September 2007 - March 2008 EXHIBITIONS Contemporary , New York , 1 i ^ נוף מסי 6 , 2004 , 6-ו לוחות , תצלומים שרוור-לבן Liu Wei , Landscape No . 1-6 , 2004 , 6 panels , black / white

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר