פתח דבר

עמוד:י

רכיביו ועל כל הנוסחות המובנות בו . אני סבור שכדי להבין לעומק משנות אזוטריות נדרשת מן החוקר , מלבד יכולת אינטלקטואלית , גם הזדהות נפשית עמוקה עם הלך הרוח של בעל המשנה . במסע הזה נקשרה נפשי בנפשו של הרב אשלג ולכן יכולתי לדון אתו בדמיוני בכל סוגיה שעמדה על הפרק . אני מקווה שהמחקר המקיף הזה יישא פרות ויביא לכתיבת מחקרים רבים נוספים על משנתו של הרב אשלג . מחשבת הבריאה של הרב אשלג היא משנה מתקדמת ומפותחת , שנותנת לאדם החושב תשובות מגובשות לשאלות רבות על המציאות ועל תכלית הקיום בה , הן במובן הכללי הן במובן האישי . דא עקא , עד היום לא נעשה מחקר מקיף ורציני על משנתו התאוסופית הקבלית הרחבה והמגוונת . אני סבור שהמחקר הנחשוני המובא כאן מאיר היטב כמה מן הסוגיות החשובות הנידונות בתורת הקבלה . לעניות דעתי , משנתו של הרב אשלג תרמה תרומה חשובה להנהרת תורת הקבלה ולצמצום האזוטריות שבה . יש לי יסוד סביר להניח שבדורות הבאים תטביע משנתו את חותמה בתאוסופיה הקבלית היהודית ותתפוס את המקום הראוי לה גם במחקר האקדמי . אוניברסיטת בר אילן , שבט תשס"ג טוני לביא

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר