|
עמוד:9
הקדמה שאלתי פעם את אקירה קורוסווה למה קבע את הפריים באחד השוטים בסרט ראן כפי שקבע . תשובתו היתה שאם היה מסיט את המצלמה סנטימטר אחד שמאלה , היה מתגלה לעין מפעל של סוני , ואם היה מסיט אותה סנטימטר אחד ימינה , היינו רואים את שדה התעופה - שניהם לא התאימו לסרט התקופתי . רק האדם שעשה את הסרט יודע מה עמד מאחורי הבחירות שתוצאתן ניכרת בכל פרט ביצירה . הן יכלו לנבוע מסיבות שונות ומשונות , החל מאילוצי תקציב וכלה בהשראה אלוהית . העבודה שנדרשת בעשייה הקולנועית היא נושא הספר הזה . תשובתו של קורוסווה מיטיבה להגדיר את האמת הפשוטה , ולכן רוב הסרטים שאדבר עליהם הם אלה שביימתי אני . בהם לפחות אני יודע היטב ממה נבעה כל החלטה יצירתית . אין דרך נכונה או דרך לא נכונה לביים סרט . אני כותב רק על איך שאני עובד . אם אתם תלמידים , אמצו הכול , אמצו רק מה שבא לכם וותרו על השאר או ותרו על הכל . אחדים מהקוראים אולי ימצאו כאן פיצוי על כל הפעמים שצוות קולנוע תקע אותם בפקק תנועה או צילם בשכונה שלהם במשך כל הלילה . זה לא נראה כך , אבל אנחנו יודעים היטב את אשר אנחנו עושים , ועבודה רצינית מתנהלת גם כשלכאורה אנחנו מסתובבים באפס מעשה . לכל הקוראים האחרים , אנסה לספר כמיטב יכולתי איך סרטים
|
|