1. מיהם המספרים העשרוניים?

עמוד:10

בסעיף , 6 העוסק במיון המספרים העשרוניים , נראה שקיימים מספרים עשרוניים אינסופיים שאינם מחזוריים . נזכיר : כל מספר טבעי ניתן לכתיבה באמצעות הסדרה היסודית של בסיס עשר , 10 , 10 ' , 10 ° ) . ( ... , 10 לדוגמה 100 + 4 ? 10 + 7 .- 1000 + 2 . 1247 = 1 בכתיבה זו , ערך המקום של כל עמודה הוא פי 10 מזה של העמודה מימין לה ' או a מערך העמודה משמאל לה . ניתן להרחיב את הסדרה היסודית של בסיס עשר באופן הבא : או בכתיב אחר : המספר , — - למשל , ייכתב באופן הבא : 824 . 37 ( במספר זה 8 מאות , 2 עשרות , 4 אחדות , 3 עשיריות ו 7 מאיות . ( 100 ביחידה זו נדון בהשוואת מספרים עשרוניים , בצפיפות המספרים העשרוניים , בפעולות במספרים עשרוניים ובמיונם . כמו כן נציג דרכי חשיבה אופייניות של תלמידים לגבי מספרים עשרוניים . ליחידה מצורפים דפי עבודה על פי הנושאים המוצגים ביחידת הלימוד . חלק מהתרגילים מוצגים כתגובות אופייניות ( שגויות בדרך כלל ) של תלמידים , והלומדים מתבקשים לחוות את דעתם על הנכונות או אי-הנכונות של דברי התלמידים , להסביר את מקורות הקושי של התלמידים ולהציע פעילויות כהתאס . אנו ממליצים להקדים את דפי העבודה להוראת הנושאים השונים כדי לעמוד על הקשיים העלולים להתעורר אצל פרחי ההוראה ואצל המורים , ולבנות את ההוראה בהתאם . המורים יכולים , כמובן , לקבוע את סדר הלימוד על פי נסיונם , אופי הכיתה ושיקול דעתם . ( ניתן להקדים את קריאת הפרק לעיסוק בתרגילים , או להיפך ( .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר