מבוא

מתוך:  > ממרן עד מרן > מבוא

עמוד:12

טענה אחר טענה הוא מעלה ודוחה , מאות ספרים הוא מביא להוכיח את דבריו , משוטט על פני כל הספרות התלמודית והפרשנית - מימי התלמודים ועד ימינו . איני יודע כמה אחוזים ממה שקראתי הבנתי , אך יצאתי לאחר כמה שעות עם הבנות אחדות . ראשית : שפגשתי אדם ענק בתורה ; שנית : שיש לי עוד המון מה ללמוד ; ושלישית ( ועיקרית ) שאלך לתבוע את עלבוני מהמדריך . מאז עברו כשלושים שנה . הספקתי לקרוא מאות תשובות של הרב עובריה , אך אותה תחושה של מפגש עם גדלות בתורה לא נמוגה , אלא רק הלכה והתעצמה . ככל שלמדתי יותר , התפעלתי יותר מהקף כתיבתו ומאומץ פסיקתו . במשך השנים הלך האיש וגדל , עד שרכש את מעמדו כאחר מפוסקי הדור . בגוף הספר אתאר את תהליך התקבלותו של הרב עובדיה כפוסק גם בעיני האשכנזים . בשונה מדמותו התורנית , מכירה החברה הישראלית את הרב עובריה יוסף בעיקר בהקשרו הפוליטי . מובן שהסיבה העיקרית לכך היא הקמתה של תנועת ש"ס בראשית שנות ה . 80 עיתונאים סקרנים ניסו להאזין לדרשותיו של הרב עובדיה במוצאי שבתות ולהוציא מתוכן מרגליות שיספקו חומר עסיסי לתקשורת , אולם את תרומתו ליצירה התורנית בעולם היהודי הם לא גילו . מתוך הערכה גדולה למפעלו הספרותי , ביקשתי לחשוף את הרב עובדיה יוסף לעיני החברה ברמותו העיקרית , כ"איש . "ההלכה ספר זה איננו ביוגרפיה של הרב עובדיה יוסף במובן המקובל של מונח זה . המיוחד בספר זה הוא הניסיון להתבונן באישיותו ובתולדות חייו מתוך עולמו שלו - היינו מתוך ספריו וכתביו בהלכה , שכן אי אפשר לתאר את הרב עובריה יוסף , אלא כ"איש . "הלכה כל עולמו של הרב עובדיה יוסף סובב סביב ספרי ההלכה . מילדותו ועד היום הוא חי במתח לימודי גדול , משקיע את כל עיתותיו בלימוד הלכה , בהוראתה ובפסיקתה . עוברת היותו מחונן בזיכרון פנומנלי מאפשרת לו לאגד את כל ספרות הפסיקה בכל נושא ולפלס דרך ליעדים שהוא מציב לעצמו . השפעתו על עיצוב החברה נעשית דרך חדר העבודה שלו , ומשם היא יוצאת בשלוש דרכים . דרך ספריו , דרך ביסוס עולם הלימוד התורני , וררך הדרשה הציבורית . שלושה מעגלים אלה - היצירה הספרותית , מערכת החינוך התורני , והדרשות הציבוריות עממיות - מסכמים את הקף הפעילות של הרב עובדיה יוסף , מבפנים כלפי חוץ .

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר