|
עמוד:7
מבוא למהדורה השנייה מחבר שאחד מחיבוריו הקודמים שב ורואה אור , מן ההכרח שיחוש את הדחף לכתוב את הדברים מחדש . מסיבות שונות אין באפשרותי לעשות כעת דבר זה , ועל כן אני שמח על שניתנת לי ההזדמנות להוסיף הערות אחדות . מאז שהחיבור שלפנינו ראה אור לראשונה ( בשנת , ( 1961 פרחה ספרות המחקר על מיכאל אנג'לו . מתוך שפע הספרים והמאמרים שנתפרסמו מאז 1961 אציין כאן רק חיבורים מעטים , שהם בהישג T של הקורא בארץ ויכולים לסייע ל 1 בהמשך עיונו בסוגיא הנדונה בספרי זה . שניים מבין הספרים הכלליים על מיכאל אנג'לו ראויים לציץ מיוחד . H . Hibbard , Michelangelo , New York , 1974 . נותן מבוא כללי ומאוזן ליצירת 1 של מיכאל אנג'לו , H . von Einem , Michelangelo , London , 1973 . עומד בבהירות מרובה על החטיבות העיקריות במפעלו של האמן . שני הספרים מתרכזים ביצירות האמנויות הקונקרטיות וכך מעניקים משקל !? שני לבעיות עיוניות . הבעיות העיוניות — הפילוסופיות , האסתיטיות והדתיות — המתעוררות בפירוש יצירתו של מיכאל אנג'לו זכו בזמן האחרון לטיפול מעמיק . נציין תחילה את ספרו של Charles de . Tolnay , Art and Thoughtof Michelangelo , New York , 1964 טולניי ידוע בשל מפעלו הגדול , הוא הספר בן ששת הכרכים על מיכאל אנג'לו . בחיבורו הנזכר כאן הוא סוקר על יסוד הרצאות שהרצה אותן קודם לכן — באורח תמציתי את הרקע העיוני של יצירת מיכאל אנג'לו , הוא רקע שזכה רק לתשומת לב מועטה בספרו רב הכרכים . המחקר רב ההיקף David Summers , Michelangelo and the Languageof Art , Princeton , / 7 . N . J ., 1981 . בקשת רחבה של יושאים שמילאו את עולמו הרוחני של האמן ושל קהל צופיו . נושאים מיוחדים נדונו בכנס הארגץ הבינלאומי של חוקרי תולדות האמנות שהתקיים בבון , גרמניה , בשנת , 1964 ארבע מאות שנה לאחר מותו של האמן . ראה על כך Stil und uberlieferung in der Kunst des Abendlandes . Akten des 21 Internationalen Kongresses fur Kunstgeschichte in Bonn 1964 , Bd . II : "Michelangelo " , Berlin , 1964 .
|
|