|
עמוד:ט
הרצאה תשע עשרה תכונות אחרות ( בעמודים 300 עד ( 317 יסודות אסתיטיים בדת — ההבדל בין הקתוליות והפרוטסטנטיות — הקרבן והווידוי — התפי לה — שלוש דרגות בהשקפות על התגלותה של הפעולה הרוחנית בתפילה — אבטומאטיזמים ותדירותם אצל מנהיגים דתיים — נביאי ישראל — מוחמד — יוסף סמית — הדת והשטח שמתחת לסף התודעה בכללו . הרצאה עשרים מסקנות ( בעמודים 318 עד ( 340 סיכום הקווים האופייניים של חיי הדת — דתות בני האדם אינן צריכות להזדהות — מדע הדתות אינו יכול לשמש תחליף שווה ערר לדת החיה — הדת , השריד היא של המחשבה הפרימיטיבית י — המדע של זמננו דוחה את נקודת הראייה האישית — האנטרופומורפיזם והאמונה באישי היא טיפוסית למחשבה הטרום מדעית — ואף על פי כן הכוחות האישיים הם ריאליים — המושאים המדעיים הם הפשטות ; רק הנסיונות האישיים הם ממשיים — הדת עוסקת בממשות — מלכתחילה היתה הדת תגובה ביולוגית — אותותיה הפשוטים ביותר הם רוח כהה והתרופ פות ; תיאור התרופה — שאלות על הריאליות של הכוח העליון — ההיפותיזות של המחבר : ( א ) האני שמתחת לסף התודעה , כמתווך בין הטבע והתחום העליון , ( ב ) התחום העליון או " ! "האלוהים ( ג ) הוא מביא לידי תולדות ממשיות בטבע . נספח ( בעמודים 341 עד ( 345 עמדתו הפילוסופית של הספר הזה מוגדרת כסופתאטוראליזם למקוטעין — ביקורת הסופר נאטוראליזם האוניברסאליםטי — עקרונות שונים מן ההכרח שיגרמו להבדלים בעובדות — איזה הבדלים בעובדות עלולה לגרום מציאותו של האלוהים — שאלת האלמוות — שאלת מיוחדותו ואינסופיותו של האלוהים ; על שאלד . זו אין החווייד , הדתית עונה בחיוב — ההיפו תיזה הפלוראליסטית מתקבלת יותר על הדעת .
|
|