נספח 1: מדריך לתלמיד לקראת ישיבת תח"י לקביעת תכנית חינוכית יחידנית

עמוד:304

שאל את עצמך שאל את עצמך את השאלות הבאות . הן יעזרו לך לחשוב על הכוחות ועל הצרכים שלך . אילו מקצועות אתה לומד ? ערוך רשימה . מהו המקצוע האהוב עליך ? מה אתה מצליח לעשות היטב במקצוע הזה ? מה הם הכוחות שלך . לדוגמה : לקרוא , לכתוב , להקשיב , לעבוד בקבוצה , לעבוד לכד , לצייר , לעשות שיעורי בית ... מה עוזר לך להצליח ? גם כוחות אלה חשובים : העניין שלך בנושא , הזיכרון שלך , הסבלנות , הנחישות , המאמץ , העזרה מאחרים , הדרך שבה המורה מציגה חומר חדש ... איזה מקצוע הכי קשה לך ? מהו החלק הכי קשה עבורך במקצוע הזה ? מה הם התחומים שאתה צריך לעבוד עליהם במהלך השנה . לדוגמה : לשים לב , לקרוא ספר , להקשיב , להישאר במקום , לזכור חומר חדש , לעשות שיעורי בית , לעבוד בקבוצה ... אילו התאמות יעזרו לך להצליח יותר במקצוע הזה ? עיין ברשימת ההתאמות ורשום את אלו שיעזרו לך , לדעתך , במקצוע הקשה הזה . על מה אתה צריך לעבוד במקצועות אחרים ? עבור על כל אחד מהמקצועות הנלמדים וערוך רשימה של הדברים שקשים לך בכל מקצוע . תאר בפירוט , למשל , בשיעור חשבון ייתכן שקשה לך ב " , "שברים ב"פתרון בעיות מילוליות" או במשהו אחר . אילו התאמות יעזרו לך בכל מקצוע ? רשום אילו התאמות ( אם בכלל ) עשויות לעזור לך בכל אחד ממקצועות הלימוד . רשימת התאמות התאמות סבירות הן התאמות שבית הספר או המורה יכולים לאפשר לכם , כדי להקל עליכם את הלימוד , או כדי להתאים את דרך ההוראה אליכם . להלן רשימה של חלק מההתאמות השכיחות בבית הספר . התאמות לרישום הערות בשיעור שימוש ברשמקול בשיעור שימוש בהערות שכתב תלמיד אחר שימוש בהערות שכתב המורה שימוש במחשב .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר