התרומה למנחי התכנית

עמוד:261

עלייך ולא על אחרים . '??? חשבתי על זה ונתתי לו דוגמאות של סינגור - בתנועת הנוער , כבית הספר , בבית ... תמיד מול מישהו שהוא קטן ממני , קטן בדרגה , במעמד או בגיל , אבל לא הצלחתי להיזכר בסינגור עצמי שערכתי מול אדם 'גדול' ממני . אורן לא ויתר בקלות והוא המשיך לשאול אותי 'ניסית פעם לעמוד מול מישהו שהוא מעלייך . '? והתשובה שלי הפתיעה גם אותי : 'אבל לא י . השאלה הבאה הייתה מתבקשת - , 'למהל' ולא ידעתי לענות . יחד הגענו למסקנה , כי זה מפחיד ולא קל לביצוע . עברנו שוב על השלבים של הסינגור , אבל הפעם אני הייתי התלמידה והוא המנחה . אורן שאל אותי אס משהו קשה לי . כמה שזה היה מצחיק ... סיפרתי לו על קורס במכללה שמאוד הפריע לי מכל מיני סיבות . כעת הוא שאל אותי מדוע ומה ניתן לעשות . שלב אחרי שלב פירטתי את הקשיים שלי כמו גם את הפתרונות , שהיו לי בשפע , ואת הסבירות של כל אחד מהפתרונות האלו . בזה הסתיימה הפגישה כינינו . בשיעור האחרון של אותו קורס הדהדה באוזני השיחה הזו עם אורן . ישבתי בכיתה , ואף שזה לא היה מתוכנן , כפי שסינגור כדאי שיהיה , החלטתי שאני צריכה לומר משהו . ידעתי , שאולי זה לא הזמן או המקום , אבל היה לי דחף לסנגר על עצמי . הסינגור היה בנוכחות כל קבוצת הלומדים . התחלתי לתאר כמה אני אוהבת את הנושא הנלמד ומה היו הציפיות שלי מהקורס , ורק לאחר מכן הנחתי על השולחן את הקושי שלי : תחושת הזלזול שחשתי מצד המורה ביחס לתוצרים שלי בשיעור הזה . כבר כשאמרתי את הדברים הרגשתי טוב , כי פרקתי מעלי את מה שרציתי לומר , מה גם שהמרצה הצהירה שהיא תקרא את העבודה שלי ותתייחס אליה ברצינות . יומיים אחר כך החלטתי שאני לא עשיתי את הסינגור כמו שצריך ושאני צריכה לנסות שוב . כעת כבר הרגשתי יותר בטוחה כי התנסיתי כבר . ניסחתי לעצמי את הדברים וניגשתי לאדם בכיר יותר , שידעתי שיקשיב לדברי ויוכל להשפיע ולשנות . קבעתי פגישה למועד מתאים . הפעם היה זה במקום מתאים ובאווירה הנכונה . ישבנו , פתחנו את הדברים ודיברתי בהתחלה על כל תכנית ההכשרה שלי , על המרצים שניתן לקבל מהם המון ועל הרצון שלי להעשיר את הידע . לאחר הדברים הטובים הצגתי את הקושי שלי עם המרצה המסוימת , כולל הסבר לגבי הבעיה ומדוע יש לי קושי עם זה . אחר כך הצעתי גם פתרון . הפעם הפתרון , שלא כמו זה שהצעתי בזמן השיעור , דרש ממני השקעה ועבודה נוספת . זה היה פתרון שהפניתי ביחס לעצמי ולא כלפי המרצה . לי אישית ההנחיה לסינגור עצמי עזרה לצמוח , ואני באמת מאמינה שמי שמלמד סינגור גם לומד . הרווח העיקרי שלי מההנחיה הוא בתחושה שלמרות שיש לי קושי יש לי גם זכות ויכולת לשנות , ואולי הכי חשוב הוא , שמותר לי לבקש . "לשנות

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר