תכנית מס"ע לסטודנטים

עמוד:234

תכנית מס"ע לסטודנטים תכנית מס"ע לסטודנטים היא חלק מפעילות המרכז לתמיכה בסטודנטים עם צרכים מיוחדים במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי . במכללה מתקיים מערך חונכות מסועף , הנתמך על ידי פרויקט פר '' ח , קרן גרוס ועמותת לשם . במסגרת החונכות פועלים סטודנטים במכללה כחונכים לימודיים של חבריהם הסטודנטים עם לקויות למידה . גם סטודנטים עם לקויות למידה משמשים כחונכים לסטודנטים גם המורות התבקשו לדווח על תרומת תכנית ההנחיה . הן התייחסו לחמישה תחומי שינוי אצל המשתתפים בתכנית מס"ע לתלמידים : א . שינוי במודעות העצמית של התלמידים לקשיים שלהם ושינוי בנכונותם לקבלה עצמית כתלמידים עם לקויות למידה : "חל שינוי בהסתכלות שלו על עצמו ובקבלה שלו את עצמו כתלמיד חכם וגם לקוי למידה . " ב . חיזוק הביטחון העצמי של התלמידים בעמידה על זכויותיהם : "היא מגלה יותר ביטחון . "והחלטיות ג . שיפור בהישגים הלימודיים של תלמידים בעקבות פעילות הסינגור וההתאמות שהם ביקשו . ד . השתלבות טובה יותר של התלמידים בתכניות השילוב האישי שלהם במסגרות לימוד רגילות : "ראיתי השנה איזו השפעה אדירה הייתה לשלומי כתוצאה מהסינגור : מערכת היחסים שלו איתי ( המחנכת ) השתפרה , הוא התקדם בקריאה , הביטחון העצמי שלו עלה והוא מעז לגשת אלי ולבקש עזרה . הוא העלה למודעות שלו את הקשיים שלו וניסה להתמודד ולפתור את . "חלקם ה . ההנחיה לסינגור עצמי חשובה כהכנה לקראת המעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים , ממסגרת קטנה ומגנה למערכת גדולה יותר ופחות אינטימית : "דאגתי לו מאוד . חששתי שהוא ילך לאיבוד בחטיבה ולא יהיה מישהו שייקח אותו שם תחת חסותו . אבל עכשיו נראה לי שהוא מוכן יותר למעבר . "לחטיבה נוסף על כך , חלק גדול מהמורות העירו גם לגבי שינויים שחלו בהן כאנשי מקצוע . הם ציינו שהן משתדלות לראות את הילד במרכז , הן מכירות בזכותו לבטא את צרכיו ומתפעלות מיכולתו להכיר ולהציע דרכי פתרון יצירתיות המתאימות לו .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר