תכנית מס"ע לתלמידים

עמוד:224

במפגש זה מירב גס סרטטה את מפת מעגל התמיכה שלה ( ראו דוגמה בנספח ( 3 והחליטה שפנייה אישית למורה לאנגלית היא פנייה מתאימה . מפגש : 5 מפגש זה התמקד בניסוח היגדי הסינגור ובהעלאת ציפיות לגבי קשיים שעלולים לעלות במפגש הסינגור . היגדי הסינגור נוסחו על ידי מירב , ובתיווך המנחה , והיו : " אני רוצה ללמוד אנגלית וגם לדעת איך לכתוב ( היגד חיובי . ( אני משתדלת להעתיק בדיוק מה שאת כותבת על הלוח אכל בגלל שיש לי לקות למידה אני לא מספיקה להעתיק מהלוח ומתחילה להילחץ . אז בזמן שאני מעתיקה אני מתבלבלת בסדר של האותיות והכל יוצא לי מבולגן ( תיאור הקושי . ( אני מבקשת ממך שאת תגידי לי מה הכי חשוב להעתיק ואז אני אולי אספיק להעתיק ולא אתבלבל ( הצעת פתרון " . ( במפגש זה מירב גם הונחתה לקבוע מראש עם המורה את הפגישה עבור פעולת הסינגור העצמי . מירב הציעה , שהיא תבקש מהמורה פגישה אחרי הלימודים כדי " לדבר על הבעיות שלי . "באנגלית מירב צפתה שני קשיים העלולים לעלות במהלך מפגש הסינגור העצמי עם המורה . נערך עליהם דיון והועלו תגובות אפשריות של מירב : בין המפגש החמישי למפגש השישי התקיימה פעולת הסינגור העצמי . מפגש : 6 זה היה מפגש המשוב . מירב סיפרה שהיא הייתה נרגשת מאוד וקצת התבלבלה בסדר הדברים שהיא אמרה למורה . אבל לבסוף היא הצליחה להסביר לה את כל הקשיים וגם להציע לה ש '' היא תגיד לי מה הכי חשוב להעתיק . " מירב דיווחה שהמורה היללה את היוזמה שלה , ואמרה לה "כל הכבוד " ושהיא "מאוד אמיצה " בכך שפנתה אליה וסיפרה לה על הלקות שלה . המורה הציעה שהיא לא תפנה אל מירב ישירות , כדי לציין מה חשוב , "כי זה יכול להעליב . " הן סיכמו שמעכשיו המורה תסמן קו מתחת לדברים החשובים . מירב הסכימה להצעת הפשרה של המורה , לפיה המורה תסמן כקו ולא תפנה אליה ישירות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר