תכניות הנחיה לסינגור אצמי לסטודנטים

עמוד:203

מיתוס : 2 יש היום תכניות תמיכה רבות לסטודנטים עם לקויות למידה במוסדות להשכלה גבוהה . קיום מסגרות אלו הוא ערובה לכך שהצרכים החיוניים של הסטודנטים האלו ימולאו . למרבה הצער זהו עדיין מיתוס ולא מציאות . אפילו מסגרות תמיכה מבוססות עשויות שלא להדגיש את הצורך של הסטודנט בסינגור עצמי . אם כי מרבית המסגרות עשויות להיענות "להתאמות סבירות , " הרי שטיבה המסוים של ההתאמה תלוי פעמים רבות ביכולתו של הסטודנט לנהל משא ומתן עם המרצה שלו . פעמים רבות הסטודנט אפילו נמנע מלשוחח עם המרצה מתוך אי הכרה בזכויותיו , או מתוך מחשכה שזה תפקידו של מרכז התמיכה ואינו נתון לאחריות האישית שלו . אם סטודנט ניגש לבחינה ללא בקשת התאמה , לדוגמה , הרי שבדיעבד שירותי התמיכה יוכלו לעשות רק מעט לתיקון המבחן , שאליו כבר ניגש . בנוגע למיתוס זה , מוצגות לסטודנטים ארבע המלצות : א . קח אחריות לגבי לקות הלמידה שלך . ב . תרגל כדי להיות יותר אסרטיבי במגעים שלך עם המרצים ועם צוות התמיכה . ג . מצא סגנון תקשורת נינוח אך מלא ביטחון . ד . הכר את המרצים ואת אנשי המנהלה בתכנית שאליה אתה שייך . מ » תוס : 3 השגת ציונים גבוהים היא מדד לסינגור עצמי יעיל . כשתסיים את הלימודים , יפתחו בפניך הציונים הגבוהים שערים רבים יותר . אמנם ציונים גבוהים יותר יאפשרו כניסה ללימודי ההמשך לתארים מתקדמים , אך ציונים אינם הגורם הבלעדי לעצמאות . סטודנטים עם לקויות ייאלצו לרוב ללמוד הרבה יותר קשה ולהשקיע הרבה יותר מאמץ , כדי להשיג הישגים לימודיים הדומים לאלו של עמיתיהם . אך ציונים גבוהים אין משמעם שהאדם הפעיל סינגור עצמי יעיל . המטרה של סינגיר עצמי היא לאפשר מימוש עצמי , גם מעבר להשגת ציונים גבוהים . המימוש העצמי מתאפשר , כשהסטודנט הוא עם מודעות עצמית גבוהה , מרגיש מסוגל להשיג יעדים אישיים , יוצר קשרים עם אחרים , ותורם גם למיטביות של אחרים . יש דוגמאות שונות של סטודנטים עם לקויות למידה , שהשיגו ציונים גבוהים , אך נשארו מבודדים כתהליך הזה , ובכך פגעו בהתפתחות שלהם לקראת עצמאות בריאה ומתפקדת . אם היעד הוא עצמאות בעולם התעסוקה , הרי שזה לא בהכרח נכון , שאדם עם ציונים גבוהים יהיה גם זה שיצליח בשוק העבודה . המיומנויות הנחוצות לה rn . :. בתעסוקה הן שילוב של כשירויות ושל מיומנויות חברתיות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר