מיומנות של בניית היגדי סינגור עצמי

עמוד:137

: \ o i ?\ 1 ) ' , 1 הצ'לת פתרון במשפט זה הלומד מציע את אסטרטגיית השינוי שתסייע לו . הצעת הפתרון היא באחריות הלומד עם לקות הלמידה , ולא באחריות הנמען ( למשל , המורה , ( והיא מבוססת על הידע האישי והסביבתי שהלומד צבר : הוא מכיר את כוחותיו , את קשייו ואת דרכי הפיצוי ההולמות אותו . הפתרון המוצע נשען גם על הידע הסביבתי של הלומד לגבי תנאים מקלים והתאמות אפשריות . דברי הלומד בהיגד השלישי עשויים להישמע כך : ... " האם תוכל לכתוב לי את ההנחיות לכתיבת העבודה , כדי שאוכל לחזור ולהסתכל עליהן בבית . " כלומר , ההיגד השלישי בסינגור העצמי הוא בקשה לשינוי ספציפי והצעת אסטרטגיה לביצוע השינוי . מטרתה של תכנית הנחיה לסינגור עצמי היא ללמד את הלומדים לבטא את הצרכים שלהם בפני סגל ההוראה והעמיתים , כך שיוכלו לשמור ביעילות על זכויותיהם ולהבטיח תנאים אופטימליים להצלחה . תרגול היגדי הסינגור אינו צריך להידחות עד לסיום הלימודים העל יסודיים , כפי שנעשה בתכניות הנחיה שונות , כמו בתכנית של יואן . ( Yuan , 1994 ) ניתן לדעתי לשלב הנחיה בהיגדי סינגור עצמי לתלמידים בעלי לקויות למידה בכל כיתות הלימוד , כפי שזה נעשה בתכניות מס"ע ( ראו קוזמינסקי , , 2002 וכן בהמשך , בפרק 11 המתאר את תכניות מס " ע . (

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר