מתן מסגרת חדשה לחוויית הלקות

עמוד:79

"כשאני מתקשר למספר טלפון ועונה לי טעות אני מבקש סליחה ויודע שבטח החלפתי את הספרות , שכתבתי לא נכון את המספר . " ד . תכנון ופעולה : האדם המצליח בעל לקות למידה הוא זה המתכנן באופן הכרתי ומלא את פעולותיו ופועל על פי התכנית שלו כדי להצליח . המרואיינים ביטאו פעולות תכנון כאלה במשפטים כמה ( אישה בת , 65 שעלתה לארץ בגיל מבוגר ) "כל אחד שיש לו ליקוי , קשה לו להתחיל דברים חדשים . חלק מזה האני מאמין שלי . אני לא יכולה להגיע לרמה טובה לכתוב בעברית , יותר קל לי להמשיך באנגלית . סדר העדיפויות שלי זה לשפר את רמת הקריאה בעברית , שזה יותר קל לי . אחר כך להביע את עצמי בקול רם בעל-פה . אני לא רואה שהכתיבה בעברית יהיה שימושי בעוד ארבע שנים שאני מתכוונת לצאת לפנסיה מוקדמת . כל הכתיבה שלי יהיה באנגלית , לא . "בעברית "בתחום המחשבים , שמאוד קשה לי אבל אני לא יכול להתחמק ממנו , אני מתכוון לקחת קורסים . "וללמוד במונחים של סינגור עצמי , מתן מסגרת חדשה ללקות הלמידה משמעה לבטא את האינטרסים האישיים שלך ואת ההתאמות הנדרשות כדי להשיג את מטרותיך . כדי לתת מסגרת חדשה לחוויות הלקות , האדם צריך לדעת מהי המשמעות של המונח "לקות למידה , " מהי בדיוק לקות הלמידה שלו , אילו התאמות נחוצות לו במסגרת הלימודים או במקום העבודה כדי להשיג את מטרותיו , מדוע הוא רואה בהתאמות אלו התאמות סבירות , איך הוא לומד הכי טוב , איך הוא מתפקד בצוות , מדוע יש להעדיף אותו כקבלה למסגרת לימודים ( או למקום עבודה , ( כשניתן אולי לקבל מישהו ללא לקות , וכיצד העסקתו אינה בבחינת סיכון למעסיק . בשניים ממחקריו מביא גרבר ( Gerber , 1992 , 1994 ) את סיפורו של מורה עם לקויות למידה , המלמד תלמידים , שגם להם לקויות למידה . מעדויות המורה מתגלה שהצלחתו כמורה קשורה ליכולתו לתת "מסגרת חדשה" לניסיונותיו האישיים והמקצועיים . עם כניסתו של מורה זה לעבודה בהוראה היה עליו להסתגל למערכת חדשה של ציפיות , קשרי גומלין ומשימות . הוא הצליח בכך , משום שהייתה לו הכנה מעמיקה של לקות הלמידה שלו והשלכותיה האפשריות על ההוראה שלו . המורה מתאר את הקשיים הרבים שהיו מנת חלקו בשנת ההוראה השנייה שלו . שנה זו הייתה מלאת חידושים : שובצו לבית הספר מנהל חדש ומרכז חדש של תחום החינוך המיוחד . נוסף על כך , הוא החל ללמד כיתה חדשה , ובה תלמידים עם לקויות למידה קשות ובעלי קשיים ניכרים בהתנהגות . הוא היה צריך להסתגל מחדש לתנאי התעסוקה המשתנים האלו . המורה מדווח

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר