תכניות הנחיה לסינגור אצמי לסטודנטים

עמוד:201

תכניות הנחיה לסינגור אצמילסט ודנטים בדו"ח מרגלית , ברזניץ , ואחרוני ( ינואר ( 1998 על "הטיפול בסטודנטים עם ליקויי למידה כמוסדות להשכלה , "גבוהה מדווח על עלייה עקבית ומתמידה במספר הסטודנטים עם לקויות למידה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ בשנים האחרונות . נתון זה משקף מצד אחד את החשיבות של למידה ותפקידה המרכזי כהתפתחות החברתית , הכלכלית והאישית של אנשים עם לקויות למידה , ומצד שני הוא מבטא את הנכונות של המוסדות להשכלה גבוהה לקבל לשורותיהם סטודנטים עם לקויות למידה . אך לא די בנכונות של המוסדות . יש לנקוט צעדים ממשיים , כדי להבטיח שסטודנטים עם לקויות למידה יסיימו בהצלחה את לימודיהם אחדות . ייתכן שתיאלץ גם "להוכיח" לכמה מהמורים , שאתה באמת זקוק לתמיכה ואינך סתם . "עצלן" ייתכן שתצטרך לעשות "חוזה" עם מורה , ואז עליך למלא חלקך בחוזה , דבר שיעזור כבניית האמון ההדדי . . 9 דע היכן לפנות לתמיכה לפעמים , אפילו מסנגר עצמי יעיל זקוק לתמיכה . התמיכה יכולה להיות לגבי מורה "עקשן , " לגבי עצה , כשאתה "תקוע , " או כדי שלא תרגיש לבד . מצא מישהו שמבין את לקות הלמידה שלך ושיכול לספק לך תמיכה ( או אפילו לסנגר עבורך , אם יהיה צורך בכך . ( . 10 תכנן את העתיד הרבה תלמידים עם לקויות למידה מנסים לשרוד יום אחר יום ואינם מעמידים בפני עצמם יעדים ארוכי טווח . כדי לסנגר על עצמך עליך לחשוב היכן תרצה להיות בעוד שנה , בעוד חמש שנים או אפילו בעוד עשר שנים . האם תרצה להמשיך וללמוד אחרי התיכון ? מה תרצה ללמוד ? באיזה מקצוע תרצה לעסוק ? כשתהיה לך תכנית עתידית ברורה , גם תוכל להבין את הסיבה ללימודים הנוכחיים שלך . פעילות המנחה את הלומד כיצד לטפח את כישורי הסינגור העצמי שלו היא פעילות מורכבת מאוד עכור לומדים עם לקויות למידה , ובעיקר עבור לומדים צעירים . הקשיים שלהם בלמידה בכלל ובלמידה עצמית בפרט יבואו לידי ביטוי בלמידה גם כשהם פונים להשתמש בחוברת הנחיה כמו זו של התכנית "להתחקות אחרי מסתרי לקות הלמידה . "שלך רצוי לדעתי שהשימוש בתכנית זו ילווה על ידי הנחיה של חונך , מורה או הורה . ליווי כזה יאפשר גם תרגול בסימולציה ובמשחק תפקידים של מצבי סינגור שונים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר