|
עמוד:200
. 4 היה מודע כיצד "סוגיות נוספות" עלולות להפריע לתהליך הסינגור העצמי שלן למד על ההשפעות השכיחות של לקות למידה , כולל ההשפעה על דימוי עצמי נמוך . חשוב איך השפעות אלו יכולות להפריע ליכולת שלך לסנגר על עצמך . האס אתה ביישן ומרוחק ולכן מתקשה לבקש עזרה ? האם אתה נוטה לכעוס ולהיות תוקפני , כשאתה נבוך או מתוסכל ? האם אתה יכול לבטא את הצרכים שלך , או שאתה צריך לבקש ממישהו ( מורה , הורה , חבר ) שיעזור לך לבקש התאמות ? האם אתה מתפרץ ונוטה לומר או לפעול באופן שאתה מתחרט עליו אחר כך ? כמו שעליך להיות פתוח וכן לגבי לקות הלמידה שלך , כך עליך להיות מודע גם לקשיים הנוספים העלולים לעכב את ההצלחה שלך בסינגור עצמי . . 5 עליד לדעת מה אתה צריך האם ההתאמות המוצעות מתאימות באמת לצרכים שלך ? מה מהן מתאים לך במיוחד ? האם אתה חושב שיש התאמות אחרות , שהיו עונות יותר על הצרכים שלך ? עליך לחשוב כל הזמן על התאמות אפשריות ולהציע רעיונות משלך . . 6 נסה לצפות מה יהיו הצרכים שלן בכל אחד מנושאי הלימוד והקורסים אל תחכה עד לבחינה הסופית כדי להתחיל לחשוב על התאמות . מיד בראשיתו של כל קורס או נושא לימוד עליך לחשוב איך תוכל להתמודד עם החומר ביעילות מרבית . ייתכן שסגנון ההוראה של המורה מבלבל אותך . ייתכן שיש יותר מדי גורמים המסיחים את דעתך בזמן השיעור , או אולי שיעורי הבית אינם מוצגים בבהירות . התחל לדון עם המורים שלך על התאמות אפשריות מוקדם ככל האפשר . . 7 הכר את הזכויות והחובות שלך יש לך זכות חוקית ללמוד , והתאמות לימודיות יכולות לממש את הזכות הזו . האם אתה באמת מוכן לשוחח על הזכויות שלך בפני מורה "הנמנע" ממתן התאמות ? האם אתה יודע לאן לפנות לעזרה , כשהצרכים שלך אינם נענים ? זכור , מטרתן של ההתאמות היא למנוע את ההשפעות השליליות של לקות הלמידה על ההצלחה שלך , ואין מטרתן להפוך את בית הספר לקל יותר . אל תנצל את הזכות שלך להתאמות לדרישה להקלות שאינך זקוק להן באמת . . 8 היה מוכן להתפשר יש מורים שיעשו הכל כדי להיענות לצרכים הלימודיים שלך . אחרים יהיו גמישים פחות . עליך להיות מוכן להתפשר , כדי להשיג לפחות התאמות
|
|