|
עמוד:149
כאמור , התהליך כולו אורך כשלושה שבועות . לאחר שבוע של הפסקה נעשה שימוש בדפי דו שיח חדשים , וכך חוזר התהליך ונשנה במהלך כל שנת הלימודים . המורה כולל שלושה מרכיבים בתגובתו לדברי התלמיד ; . 1 חיזוק לייחוס פנימי נשלט , כלומר : חיזוק לייחוסים של מאמץ ולהפעלת אסטרטגיות יעילות ; . 2 שיקוף מילולי של ייחוסי התלמיד , הממוקדים בלקיחת אחריות אישית ללמידה ; . 3 הפניית שאלה מנחה לתלמיד . מטרת השאלה המנחה לכוון את התלמיד לשקול פעולות ספציפיות שיוכל להפעיל כדי לקדם את למידתו , כמו : איך להכין שיעורי בית , איך להקשיב כשיעור , כיצד להתכונן למבחן או מהן הדרכים לניהול יעיל של זמנו מחוץ לבית הספר . דף דו השיח הבא מדגים את הדיאלוג הייחוסי בין מורה לתלמיד כיתה ה , בבית ספר ממלכתי-דתי . לתלמיד נתן יש הישגים לימודיים ראויים והוא ללא לקות למידה .
|
|