תוכן העניינים

עמוד:9

ד . הקשר הפנימי בין הדבקות לתיקון עולם 227 ה . החלת המינוח "אני ואתה" על מצבי הדבקות 232 פרק תשיעי : פירושו הדיאלוגי של בובר לתורת הצמצום 235 א . פתיחה 235 ב . תורת הצמצום וזיקת "אני ואתה" — מסגרת הדיון 237 ג . מהלך ראשון : המהלך ההרמנויטי — הפרשנות הדיאלוגית לתורת הצמצום 239 ד . מהלך שני : התלבשות אלוהים באישיות 245 ה . מהלך שלישי : יישומן של תורת הצמצום והאצילות במישור הבין אישי 250 ו . מהלך רביעי : האדם מטיל רחק בנמצאים 257 ז . מהלך חמישי : פעולת הצמצום מצד האדם היא פעולה גואלת 258 ח . מהלך שישי : תפיסת ההתגלות של בובר והמעשה המוסרי 264 פרק עשירי : אני ואתה כמחשבת אהבה 268 א . פתיחה 268 ב . האהבה ככוח אפיסטמולוגי 270 ג . היחס בין העיקרון הדיאלוגי ובין האהבה 272 ד . הממדים הרגשי והאונטולוגי של האהבה 274 ה . לחישת הסוד שבאהבה 278 ו . בין האישה הארצית ל"אתה הנצחי" 281 ז . הארוס והזיקה הדו שיחית 284 ח . בין הארוס הדו שיחי והאהבה הדו שיחית 286 פרק אחד עשר . הוויכוח על פרשנות החסידות של בובר 288 א . פתיחה 288 ב . היריעה שבובר ארג ממקורות חסידיים 290 ג . הפולמוס על היחס לעולם החומר בחסידות 296 חתימה 307 קיצורים ביבליוגרפיים 312 מפתח אישים 329 מפתח כתבי בובר 332 מפתח עניינים 334

הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר