|
עמוד:186
להורים שירשו איכויות "היסטוגרפיה" המתאימות לסביבת חייהם ההיסטורית , בעוד שהוא חי בסביבה אחרת , בעלת קוד מוסרי , טעמים , שפה , וצלילים אחרים , והוא מתאם את איכות מחוללי חייו לסביבתו החדשה . פעמים קבוצת מהגרים הומוגנית , החיה בתוך אוכלוסיה הומוגנית מקומית , יוצרת מצב חדש , אשר בו כל אחת מהקהילות מנסה לחזק מערכות "היםטוגרפיה" שונות לצורכי הישרדותה . הרבה כבר נכתב בנושא זה , אך הוא לא נבחן לאור האפשרויות הגלומות בתורת המחוללים להביא שתי קהילות או יותר , השלובות זו בזו , לרמות איכות הדדיות , אשר יאפשרו להן לחיות בכבוד הדדי והרמוני זו עם זו . "המשנה הסדורה השנייה : עולם חיי קהילות" מבארת ומפרטת אפשרויות של תושבי קהילה מסוג אחד לחיות באופן הולם בתוך קהילה אחרת , בייחוד בימינו , שבהם כבר מתפתחות קהילות וירטואליות חוצות גבולות וחוקי מדינות , ושוברות-יוצרות מסגרות מוסריות . "המשנה הסדורה השלישית : עולם חיי קהילה , אחת" הינה דוגמה אחת מני רבות לאפשרות פתרון סכסוך בין שתי קהילות , ישראל-פלסטין . בוויכוח ההיסטוריוסופי על הפער הקיים בין הריאליסט-מעשי לאידיאליסט-הוזה לעניין מוסריות דרכם , יטען הריאליסט שהוא חלק ממשב ההיסטוריה ( רוח הזמן , ( ולכן הוא מתאים את עצמו לתהליך "הגדול" הרוחש בהווה ובעתיד הנראה לעין , ואפילו מחזק את טיעוניו בהסבר לכאורה מלא , סדור ומובן ב"וודאות" של מאורעות עבר ; דהיינו , היותה של ההיסטוריה רצף דטרמיניסטי , ולכן אפשר ללמוד מההיסטוריה על מעשינו היום . האידיאליסט יטען למוסריות אבסולוטית ולא ירפה מרעיונותיו גם כאשר הוא יודע בוודאות שייכשל בהשגת והגשמת משנתו וראייתו האוטופית . מאחר שהמציאות אפשרית ולא הכרחית , גם כיוונו של משב ההיסטוריה הוא בגדר אפשרות ואיננו כיוון וראי , ומי שקובע אותו כעוברה מוחלטת הרי הוא אוחז בו כמקלט לבורות . ( asylum ignorantiae ) נכון ,
|
|