|
עמוד:124
" זיכרון , " הגורמים לשקיקת הטעם והריח "הנעים , המתוק והטוב , " מלווה בשינוי במצב נוזלי החך והפה , על-ירי המחוללים "תנועה , " " חומריות" ומחוללים אחרים . תחושות הנאה-כאב של הגוף-נפש מופעלות ופועלות על-ידי המחולל על היחיד כולו באופן רציף , הולם ובהתאם למצבו , לאורכה של כל החוויה-אירוע , ובסיומה מוטבע-מקודד רישומה ודירוגה החדש-האחרון , מ"טובה" עד "רעה" ( השפעתה על שינוי ודרגת אנרגיית החיות ) במאגרי הזיכרון הרלוונטיים . לפעמים , כאשר מקור תחושת הגוף נפש נובע מדרגת כאב " ) הנאהכאב ( " או מדיכאון " ) אושר-עצב , ( " עוצמת השקיקה ל"טוב" גבוהה במיוחד . תופעה זו מייצרת התמכרות ותלות בשקיקה לאותו "טוב" המנטרל באופן זמני , לאותו אירוע בלבד ( אותה העת , ( את הכאב או את הדיכאון . איכותו הראשיתית של המחולל אמנם מאופיינת בהקשרים היסטוגרפיים ( כמבואר להלן , בהגדרת מחולל "היסטוגרפיה , ( " המאפשרים ליחיד החי , כבר מההטבעה הראשיתית , לאבחן מ"טוב" ועד "רע" בהתאם למצבו היחסי וההולם במרחב ובזמן הגיאוגרפיהיסטורי , אך הוא מתעדכן מיידית מנסיונותיו הסובייקטיביים ומקודד את הדמיית הפעולות החווייתיות חושניות לסוגן ומינן , ומאחסנן במאגרי ה"זיכרון" הרלוונטיים . אפיוני הנאה-כאב המקודדים במאגרי הזיכרון , מםונכרנים ומעודכנים כל העת אל מול מצבו ההולם של היחיד , מרגע ההטבעה הראשיתית , רגע חיותו הראשון , לילדותו , בחרותו , זקנתו וער למותו , ומאפשרים שינוי באיכות מטריצות הקידוד של אפיוני הנאה כאב , ובכך להעלותו או להורידו באיכויות חייו בהווייתו בפועל כיחיד חי .
|
|