|
עמוד:78
התלוי בהקשר הסובייקטיבי של המילה עם הפעולה , האירוע-תופעה . וכמובן , ייצור מאגר שלם של סיומים , פתיחות וחיבורים של חלקי משפט , משפטים ונושאי תקשורת מגוונים בחיי השפה היומיומית . לפעמים המחולל מייצר עדיפות ערכית היררכית על-ידי סינכרון עם המחוללים "אושר-עצב" ו"הנאה-כאב , " המייצרים ערך סובייקטיבי מ"טוב" ועד "רע" לחוויה . איכותו הראשיתית של המחולל נקבעת כבר בהטבעה הראשיתית של הפלטפורמה , המאפשרת ליחיד החי , במהלך נסיונות חייו הבלתיפוסקים , יכולת לעלות באיכותו של מחולל "תקשורת , " על-ידי השבחה של תפיסת עצמו במציאותו ובמצבו בזמן ומרחב . דהיינו , על-ידי לימוד עצמו בהוויה הרוחשת , יאסוף ויצבור הלומד במאגרי הזיכרון שלו מידע הקשרי בעל ערכי מורכבות היררכית-דינמית , המהווה משמעויות חווייתיות רציפות ואופטימליות לעניין חיותו ההולמת במצבו . פעילות איסוף ערכי משמעויות הקשריות היררכיות מתחילה כבר מההטבעה הראשיתית של היחיד , עוד בהיותו עובר ברחם אימו . הוא מתנסה ב"תנועה , " "חומריות , " "צורניות" ו"חושניות" ( כולל ראייה , ( והוא בורר , בוחר ולומד את משמעויות התופעות בהתאם להיותן תופעה "טובה" עד "רעה" מבחינת אנרגיית חיותו הקונקרטית , כאשר המחולל מקודד אותם לאפיונם ההקשרי ההיררכי על-פי ערכם , ומאחסנם באמצעות מחולל "זיכרון" במאגרי הזיכרון . לאחר הטבעת חיותו הראשיתית , העולל מתקשר עם סביבתו , אימו , משפחתו , כל זאת כדי להעצים את כושר הישרדותו , כאשר המחולל מאפשר לרך הנולד , בשיתוף עם שאר המחוללים , ללמוד לנוע במרחב , לראות את המציאות המתחדשת דרך כל החושים , תוך בניית מאגרי זיכרון שונים .
|
|