מבוא

מתוך:  > תורת המחוללים > מבוא

עמוד:14

6 " המשנה הסדורה" מציבה כבר בפרקה הראשון כללים-מדריכים ליחיד , לא רק להכרת והגדרת מהותו היחידנית הסובייקטיבית , אלא גם לקבלה שלמה של מהותו במצבו היחסי במרחב ובזמן ( הזמן הינו מיקום אירוע במרחב מתהווה . ( בנוסף לכך , "המשנה" רואה את המציאות כאפשרית ( קונטינגנטית ) ולא הכרחית , ולפיכך גם ליחיד החי יש אפשרות להשביח ולעלות בסולם אושרו ; אמנם לא דרך חוקי טבע , אלא באמצעות מתודת לימוד ומעקב דינמית , החוזרת , בוחנת ולומדת את פעילויותיו ואת סוגיו ומימדיו של אושרו-עצבונו במהותו הפועלת והמשתנה . כדברי היגל : "מה שנדרש הוא העושר השופע מתוך עצמו וההיבדלות הנקבעת-מעצמה של התבניות . " סוגי ומימדי אושרו-עצבונו של היחיד קשורים ונובעים מאיכות תפיסתו את עצמו , מהותו ופעולותיו בסביבת חייו , בהתייחסות למצבו במרחב ובזמן' ולכן חשוב להבין את מהותו הכללית הגנרית של האנוש , את עצם-עצמו , המאפיינת את האיחוד הקיים בריבוי האנושי , וכיצד היא מוגדרת , מושגת ומורכבת . מהי מרכבת חיים , מרכבת החיות הגנרית , מהי חיותו , באיזה אופן היא מתרחשת ופועלת תוך מתן ייחודיות וחירות ליחיד החי ; כיצד היא , מצד אחד , משתנה לאורך דרך חייו , ומצד שני , שומרת על רצף ייחודיותו . כפי שרואה ומציע המשורר והפילוסוף החכם שלמה אבן גבירול : "ומה שצריך ביותר לבקש מן הידיעה הוא שידע את עצמו , כי על ידי כך ידע גם כל מה שמחוץ לעצמו , מאחר שעצמותו מקפת וחודרת הכל והכל משועבד 8 להשגתו . " 6 ראו : "משנה סדורה : כללית ( אישית , " ( פרק 1 "מטרות על ( משמעות-רוח . 1 , " ( הארת מהות חייו של אנוש . פ' היגל , הקדמה לפנומנולוגיה של הרוח ( תרגם : י' יובל , ( ירושלים , 2001 עמי 8 . 82 שי אבן גבירול , מקור חיים ( תרגם : י' בלובשטין , ( ירושלם , 1926 עמ' . 2

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר