|
עמוד:11
ספר זה ביסודו הוא ספר פנים-דתי . הוא אינו עוסק בעימות שבין דמות האדם כפי שהיא נתפסת בעולם הליברלי והמערבי עם זו העולה מתוך המקרא וההלכה , כי אם בשפה פנים בית מדרשית , הטוענת כי אנו נקראים לתודעה עצמית שונה , ומכוחה לשפה דתית היונקת מהכרה עמוקה כי התיאור המדויק ביותר של האדם הוא : " בצלמו . " הספר גם אינו ספר פולמוסי , ואין הוא מבקר דרכים אחרות . כל שברצוני לעשות הוא להביא בפני הקורא תפיסת עולם תורנית מלאה על חיי עובד הא-לוהים בעל תודעה עצמית של " צלם א-לוהים . " על התיאולוגיה והפילוסופיה הכרוכה בשאלה זו כתב באריכות יאיר לוברבוים . ספר זה עוסק בחיים . אף על פי כן , אני מאמין כי גם מי שאינו חלק מהשיח הפנים דתי , והוא חי לאור תרבויות חיים אחרות , ימצא בו עניין רב . הוא מציג את ה " יהדות " כפי שאני מבין אותה , והוא עשוי להיות שער כניסה למחפשי דרך רבים שימצאו בו את אשר הם מבקשים , כמו גם לתיירים המבקשים לראות עולמות ללא כניסה אליהם . שכרי יהיה אם ספר זה ישפיע על שינוי המגמה , וישוב ויעצים את דמות האדם המאמין , בחירתו החופשית , יחסו לעצמו , חייו בעולם הזה ועמידתו מול הא-לוהים . אני מאמין כי ביסודו של דבר זהו יסוד האמונה בעולם .
|
|