|
עמוד:13
יומן מל"מ פעילות מרכז המידע למודיעין ולטרור מינואר 2006 ביקרו בתצוגת השלל הפלסטיני בגלילות יותר מ 1 , 600- מבקרים , ובהם בלטו קבוצות מבקרים מחו"ל ( יהודים ואחרים , ( משתתפי קורסי בה"ד , 15 תלמידי בתי ספר מרחבי הארץ ואנשי תקשורת מהארץ ומהעולם . חלק מהקבוצות אף שילבו בביקורן סיורים מודרכים במתקני אתר ההנצחה בשיתוף צוות המל"מ . לחלק מהקבוצות ניתנו הרצאות מפי ד"ר קהתי איש המרכז וד"ר ארליך מנהל המרכז בנושאי ההתמחות של המרכז , בנושאים כגון האסלאם הקיצוני , אנטישמיות בעולם הערבי . מוסלמי , המלחמה על התודעה . ביקורים ראויים לציון : כתב הJanes- בארץ ; כתב ה . Jerusalem Post- ר' מטה לוט"ר ואנשיו ; קורס קמ"נים ; קבוצת חברי הקונגרס היהודי העולמי ; קבוצת מנהיגים יהודיים צעירים מניו-יורק ;( UJC ) קבוצת מנהיגים יהודיים ואנשי אקדמיה מפילדלפיה ; פורום כל הנספחים הזרים בארץ ; מר נחמן שי - מנהל הUJC- בארץ ; קבוצת אורחים מגרמניה חברי האגודה לידידות ישראל-גרמניה ועוד . קבוצות תלמידי תיכון "גימנסיה הרצליה" מתל אביב , תלמידי תיכון מכרמיאל ומעמק חפר . זאת במסגרת שיתוף פעולה של המרכז עם מדור טל"מ ( טיפוח לימודי מזרחנות ) בענף איתור של חמ"ן . עלון מידע - NEWSLETTER - מל"מ באנגלית בראשית השנה החדשה הפיץ המל"מ עלון מידע באנגלית ( NEWSLETTER ) ובו תמצית האינפורמציה שפורסמה במהלך שנת 2005 בביטאוני מל"מ . את העלון ערכה סמדר תימור , והוא מוצג גם באתר האינטרנט של המל"מ . העלון מופץ בחו"ל לידידי המל"מ וגורמים חדשים בנוספים . בכוונתנו לקבל משוב מהקוראים ולהפיץ עלוני מידע נוספים במהלך השנה . אתר לזכרו של מקס בינט ז"ל מישל דגן בינט יזמה הקמת אתר אינטרנט לזכרו של אביה מאיר מקס ז"ל , אשר נפל במילוי תפקידו המודיעיני במצרים . כתובת האתר : www . meirmaxbineth . org מתרשומות הדיונים של ההנהגה הישראלית בעת המשבר , שתוכנן פורסם באחרונה , עולה כי שתי הדאגות החמורות ביותר של הממשלה והצבא היו מהתערבות סובייטית ישירה ומהתקפה על הכור בדימונה . אחד הדחפים החזקים ביותר למכת הפתיחה של ישראל היו שתי טיסות ביון של " מטוס מסתורי ) " כדברי אתר חיל האוויר ) מעל המתקן , ב17- וב26- במאי . פרטים מוסמכים על הטיסות הללו לא פורסמו מעולם , אך הגרסאות השונות והסותרות שכן הופיעו ואשר מעידות על מהירות וגובה חריגים של המטוסים , שמנעו את יירוטם , גרמו לנו להטיל ספק בזיהוים המקובל " : כנראה" מיג21- מצריים . וזה הוליך אותנו לראיות פוזיטיביות אשר לזהותם של המטוסים . הזיהוי המוטעה במאי 67 מובן בדיעבד , מאחר שלמודיעין המערבי נודע לראשונה על קיומו של מטוס סובייטי מתקדם הרבה יותר , שייקרא לימים מיג , 25- רק ביולי של אותה שנה . אך מקורות רוסיים , לרבות טייסי הניסוי של הדגם הזה , מעידים שהוחל בניסויו המבצעי כבר באפריל , כי שניים מאבות הטיפוס הוצבו לשם כך במזרח התיכון וכי נעשו בהם לפחות שתי טיסות מעל ישראל . על סמך ניתוח מדוקדק , הסקנו שמדובר בטיסות מעל דימונה , שביצעו טייסים סובייטיים , בהנחיה ישירה ממוסקבה . אם כן , ל מה הן נועדו ? על עצם קיומו וצורתו של המתקן ניתן היה ללמוד מלווייני ביון וממקורות אחרים . אך רק טיסות כאלה היו יכולות לבחון את טילי ה'הוק' שהגנו על הכור . במפות המבצעיות שהוכנו בשביל מפציצי מצרים וברית-המועצות סומנה מטרה זו רק כאתר של 'הוקים . ' ובעיקר : הופעתו של מטוס בלתי מוכר - בעל ביצועים אימתניים שלא היה לישראל או למערב כל מענה להם - מעל האובייקט הרגיש ביותר בארץ , הייתה ההתגרות האולטימטיבית בישראל כדי שתרים סוף-סוף את הכפפה ותפתח במלחמה "תוקפנית . " בכך ההתגרות השיגה את מטרתה , אלא שישראל הגיבה בצורה ובעוצמה שהסובייטים לא שיערו , מתקפת-הנגד הערבית שתכננו הסובייטים לסייע בה לא התממשה , והסוף ידוע . מיג 25 הזיהוי המוטעה במאי 67 מובן בדיעבד , מאחר שלמודיעין המערבי נודע לראשונה על קיומו של מטוס סובייטי מתקדם הרבה יותר , שייקרא לימים מיג , 25- רק ביולי של אותה שנה
|
|