|
עמוד:44
טכנולוגיה ומודיעין איסוף מודיעין מן האוויר בירנית מלצר שיתוף הפעולה הישראלי עם השוק האירופי המשותף הניב את המל"ט Eagle-1 וEagle-2- נראה שבתכניותיה להיות הספקית העולמית למערכות איסוף מודיעין , מתכננת ( Defense and Space Company European Aeronautic ) EADS שיתוף פעולה לייצור כלי טיס / שיט גם עם התעשייה הצבאית הישראלית . השוקדים על עיצוב המל"ט והמזל"ט החדשים סבורים שעליהם לעמוד בשני מבחנים : שיהיו מסוגלים לבצע משימות עתידיות רבות ומגוונות ; שלא ייקלטו בעיני מערכות גילוי מתקדמות ויתגנבו בלי שיתגלו . המזל"ט הישראלי על מערכות איסוף המודיעין והבקרה הצרפתיות שלו עומדים בדרישות עתידיות אלה . בEADS- עובדים כיום בו-זמנית על שמונה פרויקטים , בהדגשת התמיכה במודיעין בלתי מאויש למטרות פיקוח ואיסוף מודיעיני . בקיץ 2003 נחשפו ארבע מתכניות אלה באופן רשמי ומתברר שאלה היו למעשה תכניות לשפר מערכות ותיקות . אז גם יצא לראשונה ה , Eagle-1- מצויד במערכות החדשות , למשימה רחוקת-טווח לאיסוף מודיעין . , EADS תעשיית הנשק הצרפתית , שאפתנית בתחום ה . ( Intelligence Surveillance & Reconnaissance ) ISR- עם זה נשיאה מציין שהחברה עוסקת כיום לא בפלטפורמה עצמה , אלא באינטגרציה בין התוכנות לאיסוף מודיעיני שהיא מפתחת לפלטפורמה המתאימה . לדוגמה , החברה מבססת את הEurohawk- שייצרה על שיתוף פעולה עם יצרן ה - Global Hawk- הוא נורתרופ' גרומן . כמו-כן בוצע הסכם לחילופי מידע טכנולוגי עם ארצות הברית . שיתוף פעולה דומה מקיימת החברה עם התעשייה האווירית של ישראל שמייצרת את ה . Eagle- בכיר בחברה , פבריס דסקור , וראש המחלקה ל , ISR - מבטא את מדיניות : EADS " המסר שלנו הוא שכל הטכנולוגיה הנדרשת למטרות רגישות-זמן קיימת באירופה . " ואכן , כיום החברה עובדת על המל"טים הקטנים ביותר והגדולים ביותר הנדרשים לגורמי משטרה וצבא . בגיליון הקודם כבר דנו מעט בשיתוף הפעולה של חברת EADS עם התעשייה האווירית הישראלית לפיתוח הEagle-1-2- שעומדים במדדים ושמתחרים ב , Predator A- המקבילה האמריקנית ( ראה תמונה בגיליון קודם . ( , Eagle-1 הנקרא גם , Heron תוכנן לגובה בינוני ולמשימות ארוכות טווח , בעוד ממשיכו אמור לטוס גבוה ורחוק יותר ( עד ל24- שעות פעולה בעומס משקל מלא , ולפי התעשייה האווירית אף הגיע ל50- שעות פעילות רציפה . ( כאמור , התוספות המערכתיות של EADS לEagle-1- הופכות אותו לדור העתיד . Eagle-2 הבנוי על הפלטפורמה של קודמו , הוא בעל יכולת ביצוע גבוהה יותר ( עד 50 , 000 רגל , ( מנועו בעל מדחף טורבינה , והוא מתוכנן באופן שיהיה מסוגל להמריא ולנחות באופן אוטומטי . מערכותיו מהימנות יותר , ובדגם זה ניתן לאנטנות שבין שני זנבותיו מקום רב לעומת דגמים אחרים . במקרה של ניתוק מקורות המידע מהמל"ט , יש לו יכולת לחזור לבסיס באופן עצמאי . ואם הכול ילך למישרים , ישווק הדגם גם לקנדה ולשוודיה . למעשה EADS , מדווחת כי כבר בספטמבר 2003 הודיע שר ההגנה הבריטי כי בכוונת צבא בריטניה לנסות את הEagle-2- ככלי ה ( Medium Altitude Long Endurance ) MALE- הבא שלהם , והניסויים יתקיימו בקנדה ובארצות-הברית . נשיא , EADS שהוא גם ראש המחלקה ל , ISR- טוען שהמזל"ט Eagle-2 הוא הדגם המתקדם ביותר של כלי טיס נושאי חיישנים רבים המאפשרים הן איסוף מידע מודיעיני אלקטרוני והן פיקוח מכ"ם . כלי זה יעיל במיוחד באיסוף מידע מודיעיני באמצעות תקשורת מסורתית וכן לכמה מטלות חדשות כמו חדירה חמקנית . אותו המכ"ם המדובר , ביכולתו להתגבר על בעיות מזג אוויר והפרעות סטטיות , לעקוב אחר מטרות נעות , להפריד בין קליטת מידע למסירת מידע כדי לקבל ממצאים מודיעיניים נקיים יותר , גם לטווחים ארוכים יותר ברזולוציה טובה . חרטומו של הכלי נושא חיישנים אלקטרו-אופטיים ואינפרה-אדומים וכן סמן לייזר למטרות . בעוד ישראל בוחנת אפשרויות של חימוש ה EADS , Eagle-1-2- תימנע מלמכור מל"טים אלה עם אפשרות לחמשם . היא התחייבה לעשות כל שביכולתה למניעת הפיכתם לכלי חימוש בטילים , בשל המגבלות של משטר הבקרה על טכנולוגיית טילים . Eagle-1 ו Eagle-2 - ידוע גם בשמו Heron מל"ט מסוג Eurohawk
|
|