הקדמה

עמוד:11

האחד : להשלים את תיאור הרקע בלימוד ביקרתי של תולדות ההגות היהודית בעת החדשה ; הצעד השני : לימוד המקורות מתוך מאמץ לגלות את ההנחיה היוצאת מהם להגותו ולארחות הייו של אדם יהודי בזמננו . אלה הם שני מפעלים שאין יחיד יכול להשלימם , וגם אין יחיד פטור מלעסוק בהם עד כמה שיכלתו מגעת . על כגון זה נאמר במסכת אבות : "לא עליו המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה" ( פרק שני , ט"ז ) כי עצם המלאכה , כתהליך נמשך של מחשבה ולימוד המביאים לידי מעשה , היא התכלית . א . ש .

עם עובד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר