|
עמוד:33
כל אחת מהאןניברסיטאןת הרגילןת הקיימןת מציעה תןכנית לימןדים זהה , פחןת אן יןתר , לסטןדנטים הלןמדים לתןאר ראשןן בתחןמים : מדעי הטבע , מדעי החברה , לימןדי היהדןת , מתמטיקה , מדעי הרןח ןמשפטים ; לנןכח אמצעי התקשןרת המןדרניים שברשןתנן , יש לראןת בכך כפילןת מיןתרת ; אם אכן יעברן תלמידי בית-הספר ללמןד בשיטת הלימןד העצמי המןדר , ך לא יהיה זה מן התבןנה לדרןש מהם , כסטןדנטים , לשןב למצב הקדמאי של כיתת הלימן , ד ההןראה הפרןנטאלית , השימןש בלןח ןכל השאר ; התקדמןתה הרבה של הטכנןלןגיה החינןכית עשןיה להקל במידה ניכרת את העןמס המןטל על האןניברסיטאןת , בלי לפגןע באיכןת הלימןדים בהן . יהיה ןדאי מי שישאל מדןע לא תהפןך שיטת הלימןד העצמי , היחידני , המןדרך נחלתם הבסיסית של מרבית הסטןדנטים ו אטפל בשלןש שאלןת : האם יש סטודנטים שאינם מסוגלים ללמוד בשיטת הלימוד העצמי ? האןניברסיטאןת מעןניינןת שהסטןדנטים שלהן יהין מסןגלים ללמןד באןרח עצמאי . מי שלא רכש את אמנןת הלימןד העצמי בשנןת חיין המןקדמןת , יתקשה בכך מן הסתם לכשילמד באןניברסיטה . סטןדנטים שהןכשרן במסגרת מערכת הלמידה במהלך שנןת לימןדיהם בבית-הספר , יהין מסןגלים ללמןד באןרח עצמאי , שאם לא כן , איני סבןר שמקןמם באןניברסיטה . האם יש לאמץ לימוד עצמי מודרי לכל מקצועות הלימוד ? לדעתי , כל המקצןעןת ידרשן שילןב מסןים של כל שיטןת ההןראה , דהיינן לימןד עצמי מןדר , ך הןראה פרןנטאלית , דיןנים ןןיכןחים . במקצןעןת ההןמאניסטיים , עלןלה ההןראה הפרןנטאלית ןהדיןנים לתפןס מקןם חשןב יןתר . עד לאיזו רמה יש להנהיג את הלימוד העצמי המודרי ? מן הנמנע לחזןת מראש את התפתחןת העניינים בתחןם זה . ןאןלם , לדעתי , יש להנהיג שיטה זן תחילה בהןראת חלק ממקצןעןת הלימןד בשנת הלימןדים הראשןנה , ןלעבןר בהדרגה להכללת שאר המקצןעןת שניתן ללמדם בשיטת הלמידה העצמית במסגרת לימןדי התןאר הראשןן . שיטת הלימןד העצמי המןדרך הןנהגה בהצלחה באןניברסיטאןת בארצןת שןנןת : אנגליה , גרמניה המערבית , ארה"ב , סין , דרןם-אפריקה , ישראל ןאחרןת .
|
מקס רואו
|