פתח דבר

עמוד:11

בין-מסלולי , שישכור את הדגם המסלולי הסטנדרטי . הנחנו שמורה הוא קודם כל מורה ורק אחר כך "מורה ל . " ... רצינו לשבור את ההפרדה בין מקצועות חינוך עיוניים מזה ובין ההדרכה הפדגוגית מזה , ובנינו סגל שבו אין אנשי חינוך ואנשי הדרכה , אלא סגל שבו כולם עושים את הכול . רצינו ליצור צוות הפועל כקהילה לומדת , צוות הלומד ביחד , מפתח ביחד , חוקר ביחד ומפרסם ביחד . רצינו לבנות תכנית שנוכל ללמוד ממנה על אודות ההכשרה במכללה כולה . ואכן בשנים האחרונות לא-מעט מעקרונות שח"ף חלחלו להוויית ההכשרה במסלולים ובחוגים . מושגים כמו זהות , דיאלוג , או קהילת לומדים הם כיום נחלת הכלל במכללה . כאן המקום להודות לגף ניסויים ויזמות על התמיכה והליווי . תודה לאגף להכשרת מורים על הסיוע ועל העידוד . תודה לעמיתיי , חברי סגל המכללה בעבר ובהווה , שיזמו , עקבו , ביקרו , והעמידו את התכנית בפני הצורך המתמיד לפתח את תבונת המעשה . תודה לסטודנטים שלמדו בתכנית שמהם למדנו יותר מכל . תודה לבתי הספר העמיתים - שותפים מלאים לרעיון ולדרך . תודה מיוחדת למכון מופ"ת ולד"ר יהודית שטיימן העומדת בראש הוצאת הספרים ולד"ר יהודית ברק ולד"ר אריאלה גדרון על עריכת הספר . ואחרון אחרון חביב , תודה לצוות שח"ף המשלב בעבודתו ידע עיוני , תבונה מעשית ומיומנות יוצרת . ספר זה אפשר לנו , במכללה , לחזור ולהרהר בתכנית שח"ף ובמהות ההכשרה להוראה . אני מזמין גם אתכם הקוראים להצטרף למסע , ואולי גם להוסיף לו פרק משלכם . פרופ' שלמה בק נשיא המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קי

מכון מופ"ת

המכללה לחינוך על שם קיי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר