מבנה הספר

עמוד:13

דרכי הוראה-למיז ה דרכי ההוראה-למידה המיושמות בספר זה נשענות על גישות קונסטרוקטיביסטיותקונטקסטואליות , המדגישות את החשיבות שיש להקשר החברתי-תרבותי להתפתחות הקוגניטיבית של הפרט . גישות אלו מתבססות על התפיסה הרואה בתובנה האנושית תוצר של פרשנות ושל עיבוד אקטיביים שהאדם יוצר בהתנסויות שהוא חווה במפגשיו עם העולם גישות קונסטווקטיביסטיות-קונטקסטואליות - גישות המייחסות חשיבות רבה להתפתחותו הקוגניטיבית של הילד ולתרומה של יחסי הגומלין החברתיים להתפתחות השכלית . הרחבה בנושא זה מצויה בפרק תאוריות למידה הממוקדות באיכות אינטראקציה מדריך-מודרך , בספר של טל קלודי ואחרים , ( 2001 ) הדרכה כתיתך . ( 58-12 ) תל אביב : מכון מופ"ת . המלצות דידקטיות - ההמלצות מדגישות את המסרים המרכזיים של הפרק ומאירות את הפעילויות הלימודיות ואת דברי הרקע מנקודות מבט דידקטיות ופדגוגיות . חשוב לראות בהצעות אלו בגדר המלצות בלבד . כל מנחה , מדריך או מורה מוזמן ליישם את הנושאים בדרכו , לגרוע או להוסיף פעילויות ורעיונות משלו . בנוסף , שולבו בהמלצות הדידקטיות ( בתוך מסגרות ) אזכורים נוספים לרקע התאורטי הדרוש כידע קודם לביצוע הסדנה . אזכורים אלו נועדו להרחיב את הסקירה התאורטית הכלולה בדברי הרקע . תוכן השארים שער ראשון - קבלת החלטות : ממשקל לערך דן בחשיבות שיש לשימוש בתהליכים של קבלת החלטות בחיי הפרט והחברה . הפרק מציג את הבסיס התאורטי שעליו נשענים המודלים הנורמטיביים והמודלים ההתנהגותיים של קבלת החלטות . כמו כן הפרק דן בגורמים שהביאו לתמורות , מן המודלים הנורמטיביים של קבלת החלטות אל המודלים ההתנהגותיים . שער שני - קבלת החלטות - היבטים קוריקולריים מעמיק את הדיון בחשיבות העיסוק בהבניית אסטרטגיות חשיבה של קבלת החלטות במסגרת לימודי מדע וטכנולוגיה ומעגן אותו בתפיסת העולם של STS-n ( מדע וטכנולוגיה בהקשר חברתי-תרבותי . ( שער שלישי - קבלת החלטות - היבטים פדגוגיים מציג את היתרונות ואת המגבלות של המודל הנורמטיבי לקבלת החלטות . כמו כן מוצגים כלי חשיבה ששילובם במודל מובנה של קבלת החלטות עתיד לסייע ללומדים בשימוש מושכל יותר במודל . המודל המובנה וכלי החשיבה הם בני-העברה , כלומר אפשר ליישמם על מגוון רחב של בעיות העולות מתחומי חיים שונים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר