|
עמוד:9
על הספר מסרות כלליות להבין את התפקיד שיש להבניית אסטרטגיית החשיבה 'קבלת החלטות' במסגרת פיתוח אוריינות תרבותית בכלל , ואוריינות מדעית וטכנולוגית בפרט ; להבין את המרכזיות שיש להבניית אסטרטגיית החשיבה 'קבלת החלטות ' בתכניות לימודים במדע וטכנולוגיה הנשענות על תפיסת העולם של STS-n ( מדע וטכנולוגיה בהקשר חברתי-תרבותי ;( להכיר מודלים שונים של קבלת החלטות , על היתרונות ועל המגבלות הגלומים בהם ; להבין את הגורמים הפסיכולוגיים ( קוגניטיביים ורגשיים ) והחברתיים-תרבותיים המשפיעים על תהליכים של קבלת החלטות , ואת השפעתם על התפתחות מודלים נורמטיביים ומודלים התנהגותיים של קבלת החלטות ; להכיר דרכי הוראה-למידה להבניית אסטרטגיית החשיבה 'קבלת החלטות ' ודרכים ליישומה בסביבות למידה של מדע וטכנולוגיה בכיתות היסוד ובחטיבת הביניים ; להכיר כלי חשיבה שהשימוש בהם עתיד להוביל לקבלת החלטות מושכלת יותר . אוכלוסיית היעד הספר מיועד למדריכים פדגוגיים , ובמיוחד למורים ולמורי מורים בתחום החינוך המדעי והטכנולוגי בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים . כמו כן הספר יכול לשמש גם את העוסקים בתחום החינוך הסביבתי . מדריכים פדגוגיים הספר מומלץ לעוסקים בהדרכה פדגוגית כללית מארבעה שיקולים מרכזיים : רלוונטיות , מורכבות הבעיות , העברה ( transfer ) וחינוך לערכים . רלוונטיות - ההתפתחות המדעית והטכנולוגית המאפיינת את התקופה שבה אנו חיים הניבה אתגרים הנוגעים לכלל האזרחים בחברה המודרנית , כגון : בעיות הנוגעות לבריאות ולאיכות חיים , התמודדות עם שפע של מידע , בעיות אתיות ומוסריות של יישומי מדע וטכנולוגיה בחברה וסוגיות הקשורות כקיימות . ו מתוקף אילוצי השפה ומגבלותיה , הפנייה בספר זה היא אמנם בלשון זכר , אולם היא מכוונת לשני המינים כאחד ( אדרבה , אוכלוסיית היעד במציאות של ימינו מורכבת רובה מנשים 2 . ( קיימות - מונח שטבעה האקדמיה ללשון העברית כתרגום למונח האנגלי , sustainability ופירושו : " היכולת להיות בר-קיימא . " יכולת זו תלויה במידה רבה בפיתוח בר-קיימא , פיתוח העונה על צורכי ההווה מבלי להתפשר על יכולתם של הדורות הבאים לענות על צורכיהם .
|
|